شهرستان ها

برپایی بازارچه‌های نورزی صنایع دستی و سوغات در ۲۱ نقطه مازندران/ برپایی نمایشگاه تخصصی و ملی در بابلسر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با 110 غرفه در هتل میزبان بابلسر با حضور صنعتگران ملی و استانی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد؛


به گزارش ایلنا، صادق برزگر با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته 21 بازارچه صنایع دستی و سوغات در شهرستان‌های استان مازندران دایر شد، گفت: با توجه به وعده‌های داده شده 4 بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به صورت ملی در شهرهای نوشهر، بابلسر، نور و آمل راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در سه دسته ملی، منطقه‌ای و شهرستانی در استان برگزار شد، گفت: نمایشگاه‌های شهرستانی در نوروزگاه‌ها با 12 کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر با حدود 15 غرفه همراه با برنامه های آیینی برای مسافران و گردشگران در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه 21 نمایشگاه در 21 نقطه استان با حدود هزار و 124 غرفه در تعطیلات نوروز سال جاری راه‌اندازی شد که این در حالیست که برنامه ما 855 غرفه بود، گفت: در ورودی روستاها با همکاری دفتر امور روستایی و شوراها غرفه‌های صنایع دستی و سوغات همان مناطق برپا شده است.

برزگر در خصوص فروش صنایع دستی و سوغات، گفت: از 27 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان محصولات و تولیدات صنایع دستی و سوغات استان مازندران به‌فروش رفته است.

وی تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات و بازارچه‌های استان تاکنون را هزار و 475 نفر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران پر فروش ترین صنایع دستی استان در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها را حصیربافی، لاک تراشی، خراطی چوب، سفال، سرامیک و البسه محلی اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها  15 استان کشور همچون گیلان، یزد، آذربایجان، زنجان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور دارند.

برزگر از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با 110 غرفه در هتل میزبان بابلسر با حضور صنعتگران ملی و استانی نهم فروردین سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، گل و گیاه، سوغات و صنایع دستی همزمان و بصورت تفکیکی برگزار و استمرار داشته باشد، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز 1402 ساعت نمایشگاه از 9 صبح تا 23 برای بازدید دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی دو شهر و روستا در سال گذشته، 14 کارگاه صنایع دستی در شهرها و روستای ثبت ملی برای بازدید هنرمندان برپا شده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا