شهرستان ها

برگزاری آموزش مهارت‌های پایه ویژه شرایط اضطراری در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزش مهارت‌های اولیه ویژه شرایط اضطراری با سرفصل کشیدن بخیه ویژه مربیان کمک‌های اولیه برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی مربیان در زمینه‌های مختلف امدادی، بیان کرد: برای اولین بار دوره کشیدن بخیه ویژه مربیان کمک‌های اولیه در کلیه شعب استان برگزار شد.

وی با اشاره به افزوده شدن دوره مهارت‌های پایه در شرایط اضطرار به دوره‌های همگانی جمعیت هلال احمر، گفت: با توجه به اینکه کشیدن بخیه یکی از سرفصل‌های این دوره است، کلیه مربیان کمک‌های اولیه استان این آموزش‌ها را فراگرفته تا در راستای تدریس این دوره برای فراگیران آمادگی لازم را داشته باشند.

کاوسی با بیان اینکه در این دوره مربیان کمک‌های اولیه و مدرسین واجد صلاحیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی حضور داشتند، افزود: دوره آموزشی کشیدن بخیه به مدت یک روز شامل آزمون کتبی، آموزش مباحث مورد نیاز و کارگاه عملی بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ نفر در کلیه شعب استان، آموزش‌های ارائه شده این دوره را فرا گرفتند، گفت: دوره آموزش مهارت‌های پایه ویژه شرایط اضطرار طی ۵۰ ساعت و با سرفصل‌هایی از جمله تزریقات کشیدن بخیه و غیره از طریق این مربیان به متقاضیان بالای ۱۸ سال در سطح استان ارائه می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا