شهرستان ها

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی رهیاران تحول در همدان

همدان-اولین جلسه هم اندیشی با رهیاران تحول با محوریت «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» اداره کل آموزش و پرورش همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی عابدینی نیا معاون آموزش ابتدایی استان همدان صبح دوشنبه جمع رهیاران تحول گفت: در اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین تأکید زیادی به ارتقای نقش و جایگاه مدرسه و ارکان آن در تعلیم و تربیت شده است و افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های پیشرفت محلی، به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است.

عابدینی نیا با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: الگوی مدرسه تراز سند تحول براساس معیارها و شاخص‌هایی مبتنی بر سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی طراحی شده است. بنابراین لازم است این نقشه راهنمای عمل مدیران، معلمان، والدین، دانش‌آموزان و سایر عوامل درونی و بیرونی مدرسه قرار گیرد.

وی افزود: از مهرماه ۱۴۰۳ با همکاری بسیج فرهنگیان و راهبران آموزشی این الگو در همه مقاطع تحصیلی و در ۱۰ درصد مدارس دولتی، ۵۰ درصد مدارس خاص (شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی، تیزهوشان) و ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی اجرا خواهد شد که به هر ۱۰ مدرسه یک رهیار تحولی اختصاص خواهد یافت و تا دو سال تحصیلی آینده همه‌ی مدارس تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: عامل مؤثر در الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پاسخگو کردن مدرسه است. پاسخگو کردن مدرسه از طریق ترسیم استانداردها به این معنا که ما چه دانش آموزی باید تربیت کنیم و همکاران ما در مدرسه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا مدرسه را با آن استانداردها بسنجیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا