شهرستان ها

برگزاری بیست و یکمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد؛

همزمان با هفته ملی مهارت بیست و یکمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی با حضور 76 شرکت کننده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مدنی برگزار شد.


به گزارش ایلنا از همدان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با حضور نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان می شود.

وهب مختاران با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: مرحله استانی المپیاد ملی مهارت ۷۶ نفر در ۲۶ رشته در حال رقابت هستند. مختاران ادامه داد: حداکثر سن برای حضور در این مسابقات ۲۱ سال است که ۱۸ نفر از شرکت کنندگان دختر و ۵۸ نفر پسر هستند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: نفرات اول به مسابقات کشور اعزام شده و در صورت موفقیت برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا