شهرستان ها

برگزاری جلسه دادرسی الکترونیک با انگلستان و اسپانیا در مازندران

آمل- دادگستری مازندران از برگزاری جلسه دادرسی الکترونیک با کشورهای انگلستان اسپانیا در مازندران خبر داد.

به گزراش خبرگزاری مهر، طبق اعلام دادگستری مازندران، با بهره‌گیری از زیرساخت‌های معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان مازندران، جلسه دادرسی حضوری و الکترونیک به صورت همزمان با کشورهای انگلستان و اسپانیا در شعبه ۴ حقوقی دادگاه حقوقی شهرستان آمل برگزار شد.

این دادرسی حقوقی برای برخی از اصحاب دعوی در داخل کشور به صورت حضوری و برای برخی از اشخاص خارج از کشور در انگلستان و اسپانیا، با اخذ اظهارات اصحاب پرونده توسط مقام قضائی به صورت مجازی برگزار شده است.

جلسه رسیدگی به پرونده با موضوع اختلافات ملکی با حضور چند تن از اصحاب پرونده در ایران و سه نفر دیگر از شهرهای بریستول و لندن درکشور انگلستان و شهر مالاگا در اسپانیا برگزار شده و این سه نفر از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه شرکت کردند.

در قانون آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این راستا، برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف جلوگیری از تجدید اوقات و تسریع در رسیدگی و صدور احکام انجام می‌شود.

بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان مازندران، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در شعب دادگستری استان، امکان برگزاری جلسات رسیدگی الکترونیک در تمامی محاکم و شعب تحقیق دادسرا فراهم است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا