شهرستان ها

برگزاری رزمایش محرومیت زدایی برای عشایر و دامداران خوزستان

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان از برگزاری رزمایش محرومیت زدایی عشایر و دامداران به مدت چهار شبانه روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در آئین آغاز رزمایش محرومیت زدایی برای عشایر و دامداران مناطق محروم و صعب‌العبور خوزستان اظهار کرد: عشایر مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید در کشور هستند. اگر قرار باشد یک نمونه جهادگران عرصه اقتصادی کشور را که بارز و شاخص‌ترین قشر باشد، نام ببریم قطعاً عشایر کوچ‌رو هستند چرا که آنها تمام زندگی خود را وقف اقتصاد و تولید کشور کرده‌اند یعنی هر قشر اقتصادی دیگر به این شکل وارد کارزار نشده است؛ لذا بر ما واجب است که به آنها خدمت‌گذاری کنیم تا از خدمات همه دستگاه‌ها بهره مند باشند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: رزمایش امروز خدمت بی منت برای عشایر استان است که به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رزمایش یادشده اهداف پنجگانه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تلاش جهادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد امنیت غذایی جامعه، کمک به رشد تولید، رونق اقتصادی، حفظ اشتغال و بهبود معیشت عشایر، حفظ سرمایه دامی عشایر در برابر بروز بیماری‌ها و تلفات، رساندن خدمات ضروری دامپزشکی به نقاط دوردست و محروم خوزستان و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و افزایش بهداشت عمومی از هدف‌های رزمایش نامبرده هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد: در مجموع ۱۰۵ روستا و منطقه در پنج شهرستان این استان به عنوان مناطق هدف تعریف شده‌اند که ۲۹ روستا در منطقه احمدفداله دزفول، ۲۵ روستا در سوسن شرقی ایذه، ۴ روستا در مسجدسلیمان، ۲۱ روستا در اندیمشک و ۲۶ روستا در دهستان حسینی شادگان خدمت‌گذاری انجام می‌شود.

عسکری فرد ادامه داد: پیش بینی می‌شود در رزمایش یادشده چندین نوع خدمت به بیش از ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و پنج هزار رأس دام سنگین ارائه شود و تحت پوشش ایمنی قرار بگیرند. در این راستا ۸۰۰ هزار خدمت پیش بینی شده در قالب ۱۰ نوع عملیات دامپزشکی اجرا خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی شده در روستاهای ایذه ۶۰ هزار رأس دام سبک، در اندیمشک ۴۳ هزار رأس دام سبک، در دزفول ۱۴۵ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ رأس دام سنگین، در مسجدسلیمان هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین و در شادگان نیز ۴۰ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین واکسیناسیون شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: در شهرستان‌های هدف نیز ۱۴۵ اکیپ به صورت همزمان فعالیت می‌کنند، تعداد واکسیناتور و پزشک فعال ۱۱۵ نفر است که با ۴۵ خودرو و ۴۵ نفر راننده که در مجموع ۱۶۰ نفر نیرو را در شامل می‌شود، کار انجام می‌شود.

عسکری فرد گفت: رزمایش محرومیت‌زدایی برای عشایر و دامداران مناطق محروم و صعب‌العبور خوزستان در شهرستان‌های استان به مدت چهار شبانه روز و در احمدفداله ۱۰ شبانه روز انجام می‌شود که این کار از امروز با اعزام اکیپ‌ها به مناطق هدف آغاز می‌شود و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا