شهرستان ها

برگزاری رزمایش نوسازی مسکن در قزوین

قزوین- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین: نخستین رزمایش از ۵ رزمایش نوسازی مسکن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و با همکاری بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

علی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای رزمایش نوسازی مسکن در قزوین اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان بسیج سازندگی و در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده، اولین رزمایش با عنوان «تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری» در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: در اولین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین، بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال‌جاری و همچنین در راستای نوسازی محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی مقرر شده است ۵ رزمایش طی خردادماه تا مهرماه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران در سطح ملی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرستان‌ها، با نیروهای جهادی در سطح محلات برگزار شود.

فرد گفت: در این خصوص اولین رزمایش با عنوان «تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری» امروز دوشنبه مورخ ۲۱ خردادماه با حضور محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سردار طهماسبی جانشین سازمان بسیج سازندگی به صورت برخط و هم‌زمان در سراسر کشور آغاز شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت چهره به چهره نسبت به برگزاری آموزش‌های لازم اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای ۴ رزمایش پیش رو بیان کرد: مشوق‌های نوسازی مسکن و فرایند اخذ پروانه نوسازی مسکن و تسهیلات بانکی نوسازی مسکن و ودیعه اسکان موقت از موضوعات رزمایش تیر و مردادماه خواهد بود.

فرد در پایان یادآور شد: در شهریور و مهرماه نیز به ترتیب رزمایش ها با موضوع شرایط و نحوه تجمیع قطعات ریزدانه در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری و نحوه مشارکت با همسایه‌ها و سازندگان برگزار خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا