شهرستان ها

برگزاری طرح ملی «یاس» در خوزستان

اهواز- مدیرکل کمیته امداد خوزستان از برگزاری طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در این استان به منظور ارائه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه عصر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از از برگزاری طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در استان خوزستان با مشارکت هلال احمر استان خبر داد و بیان کرد: این طرح به‌منظور ارائه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری افراد به هنگام بروز حوادث است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی آموزشی دختران طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در خانه‌های هلال گفت: این طرح بر اساس با هدف پذیرش مسئولیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی برای دختران تحت حمایت کمیته امداد خوزستان برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بابیان اینکه در طرح «یاس» سه هزار و ۸۰۰ نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد در ۸۴ خانه هلال از آموزش‌های هلال‌احمر خوزستان بهره‌مند شده‌اند، افزود: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارائه شد.

شیبه اظهار کرد: در طرح «یاس» افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در محله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا