شهرستان ها

برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در قزوین

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان اینکه تحصیلات ۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات در قزوین دیپلم است، گفت: دادگاه‌های رسیدگی به پرونده این افراد به‌صورت علنی برگزار می‌شود.

حسین رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رسیدگی به پرونده افرادی که در اغتشاشات اخیر در استان قزوین دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر به پرونده تعدادی از لیدرها و افرادی که احتمالاً توسط بیگانگان تحریک شده‌اند رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین توضیح داد: در روزهای آینده به پرونده ۲۶ نفر از لیدرها و ۸۱ نفر از اغتشاشگران که کیفرخواست آنها به دادگاه انقلاب ارسال شده به صورت علنی در استان قزوین رسیدگی می‌شود.

رجبی عنوان کرد: نزدیک به ۶۰ درصد افرادی که دستگیر شدند در مراحل اولیه بدون تشکیل پرونده با توجیه و ارشاد آزاد شده‌اند.

وی گفت: لازم است والدین مراقب جوانان خود به خصوص دانشجویان و دانش آموزان باشند و نیز دست‌های پشت پرده در حوزه اغتشاشات برای جوانان تبیین شود.

رجبی ادامه داد: در راستای تبیین این مسئله دستگاه قضا با مدیران مدارس و رؤسای دانشگاه‌ها دیدار و گفت‌وگو داشته است و برای ادامه تبیین آماده حضور در مراکز آموزشی هستیم.

وی توضیح داد: افرادی که دستگیر شده‌اند در زمینه‌های مختلف جمعیت‌شناسی مورد تحلیل قرار گرفته‌اند و برای مثال ۱۹ درصد افرادی که دستگیر شده معتاد هستند؛ نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال در این جمعیت به چشم می‌خورند و تعداد افراد دارای دکترا و یا دانشجوی دکترا کمتر از انگشتان یک دست است.

این مسئول ادامه داد: داده‌ها به ما می‌گویند ۹۰ درصد افراد دستگیر شده دیپلم هستند یعنی سطح سواد و آگاهی بسیار مهم بوده است یکی دیگر از مسائلی که در بین دستگیر شده‌ها و اغتشاش‌گران به چشم می‌خورد تعداد قابل توجه افرادی است که حاصل زندگی طلاق هستند و یا پدر و مادر دارای تنش جدی در خانه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین مطرح کرد: جنس اغتشاشات و افرادی که در این مسئله شرکت کردند با دفعات در گذشته بسیار متفاوت است و بسیاری از افرادی که در این دوره دستگیر شده‌اند جوانانی هستند که از روی هیجان به میدان آمدند و ما معتقدیم با تبیین و گفت‌وگو می‌توانیم بسیاری از این جوانان را ارشاد کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا