شهرستان ها

برگزاری مراسم استقبال پیکر۷شهید گمنام دفاع مقدس در روز سوم دی ماه

کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه از برگزاری مراسم استقبال پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در روز سوم دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهروز خوشبخت در جلسه هماهنگی مراسم استقبال و تشییع و تدفین پیکرهای هفت شهید گمنام که صبح امروز در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه در روز شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۱ میزبان پیکرهای شهدای گمنام خواهد بود و مراسم تشییع و تدفین پیکرهای هفت شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در روز سه شنبه ۶ دی ماه خواهد بود.

وی افزود: این مراسم همزمان با تشییع پیکر مطهر ۳۰۰ شهید والا مقام در سراسر کشور رأس ساعت ۹:۳۰ از مبدا چهار راه مدرس به سمت مسجد جامع برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به پاسداشت حماسه آفرینی شهدای والامقام گمنام هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای حضور شهدای گمنام در استان کرمانشاه در نظر گرفته است که شامل استقبال از پیکر مطهر شهدا در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، شب وداع با شهدا در مسجد النبی (ص) کرمانشاه، تشییع پیکرهای مطهر همزمان با سراسر کشور در روز سه شنبه ۶ دی ماه در کرمانشاه است.

وی ادامه داد: پیکرهای عطرآگین شهدای والامقام در هفت نقطه از کرمانشاه به خاک سپرده خواهند شد و در یگان‌های تیپ ۱۸۱ زرهی شهید سلیمی اسلام آباد غرب و تیپ واکنش سریع ۳۵ تکاور و در مجتمع سازمانی شهید صیاد شیرازی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای واقع در بلوار شهید جعفری و یگان امنیت سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم به خاک سپرده خواهند شد.

خوشبخت خاطر نشان کرد: اقتدار امروز انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا است و رشادت‌های این شهدا امنیت و عزت ایران اسلامی را ضمانت کرده است.

وی بیان کرد: لازم است نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس بازخوانی شود و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان و کودکان و نوجوانان ضرورت دارد.

خوشبخت همه مردم کرمانشاه را رزمنده دفاع مقدس خواند و تاکید کرد به بحث ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس توجه‌ای ویژه شود و این ظرفیت در مجموعه بنیاد حفظ آثار و ارزشهای انقلاب اسلامی وجود دارد و سایر ادارات و ارگان‌ها نیز به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید به انجام تمام مصوبات برنامه‌های استقبال و تدفین و تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه: گفت استان کرمانشاه برای شهدا حق مطلب را ادا کند و میزبانی شایسته برای این شهدا باشد و طرح پویش ملی برای میزبانی شهدای گمنام دفاع مقدس در سراسر ایران اسلامی «خوش آمدی قهرمان» است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا