شهرستان ها

برگزاری نخستین دوره جشنواره سلاله در هرمزگان

بندرعباس – معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری نخستین دوره جشنواره سلاله در هرمزگان خبرداد.

حجت الاسلام مصطفی آزادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان جشنواره سراسری سلاله با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقا فعالیت‌ها و خدمات این آستان‌های متبرک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با دهه کرامت آغاز به کار کرده است، افزود: جشنواره سلاله در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق برگزار می‌شود، گفت: مرکز افق شامل فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیأت‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی است.

وی افزود: محور فعالیت در حوزه فعالیت‌های اجتماعی شامل اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت، در فعالیت‌های قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی کلاس‌های قرآن و تفسیر و برگزاری جلسات جزءخوانی در ماه مبارک رمضان می‌شود.

حجت الاسلام آزادی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا ۱۵ تیر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: داوری اولیه آثار رسیده در مردادماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان حداقل ۲۰ بقعه باید فعالیت‌های خود را در برای ارسال به این جشنواره در سایت معرفی شده به ثبت برسانند، عنوان کرد: تاکنون ۱۷ بقعه ثبت نام خود را کامل کرده‌اند و صفحات اختصاصی آنها در سایت مخصوص جشنواره جهت بارگذاری مستندات باز شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا