شهرستان ها

برگزاری کارگاه آموزشی فرزندآوری در خوزستان

اهواز- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این اداره کل با همکاری بهداشت استان، کارگاه آموزشی در زمینه سلامت خانواده و فرزندآوری در استان برگزار کرد.

حجت الاسلام احسان فرد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های سلامت روانی و سلامت معنوی خانواده‌ها، مسأله جمعیت و فرزندآوری است. همچنین با توجه به ضرورت پرداختن به مسأله مهم سلامت خانواده‌ها، مدتی است بنا شده سیاست‌های کشور پیرامون قانون جوانی جمعیت نسبت به مقوله فرهنگ سازی، اندیشه نخبگان و موثران جامعه قدم‌هایی در این زمینه‌ها برداشته و اقدام‌های ایجابی و عملیاتی صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: با تعامل و اجرای طرح مشترک این اداره کل و معاونت بهداشت خوزستان، کارگاه آموزشی رویش با موضوع حل گره‌های ذهنی و پاسخ به سوال‌ها، پرداختن به نظام مسائل جمعیت و فرزندآوری خانواده‌های ایرانی با حضور “صالح قاسمی” پژوهشگر فعال، استاد حوزه جمعیت و مؤلف کتاب جنگ جهانی جمعیت در اهواز برگزار شد.

وی اضافه کرد: این کارگاه ویژه پرسنل و کادر بهداشت خوزستان اعم از بهورزان، مراقبین سلامت، مراقبان ماما و پزشکان حاضر در شبکه بهداشت با ظرفیت ۶۰۰ نفر مختص بهداشت شرق اهواز در ۲ تایم صبح و عصر برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در ۲ نشست چهار ساعته، موضوع‌ها و نظام مسائل جمعیت فرزندآوری، نحوه تعامل و اصلاح نظام ارجاع مراجعان و خانواده‌ها در مراجعه به شبکه بهداشت مورد نقد، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، مسأله‌ای که امروز به شدت نیازمند آن هستیم.

حجت الاسلام فرد آقایی بیان کرد: ما معتقد هستیم بیش از اینکه مسأله جمعیت و فرزندآوری یک مسئله سیاسی و یا حاکمیتی باشد، بی شک با سلامت خانواده، رشد و تعالی خانواده، پیشرفت و ایجاد نشاط در خانواده‌ها ارتباط مستقیمی دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا