شهرستان ها

برگزاری 3 رویداد ملی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری 3 رویداد ملی مهارت با هدف کشف استعدادها و ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه جوانان زیر 22 سال در این استان هدفگذاری شد، گفت: نخستین رویدادی که برگزار خواهد شد، بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت است که ثبت نام آن از 21 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 31 خرداد ماه نیز ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا رستمی توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات ارائه کرده و افزود: این دوره از مسابقات در 40 رشته و 6 گروه مهارتی با هدف شناسایی استعدادها و توانایی جوانان زیر 22 سال هدفگذاری شده است. این مسابقات پنجاه‌ودومین سال برگزاری را سپری می‌کند و در 3 مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نفرات منتخب در هر یک از رشته‌ها به مسابقات ملی مهارت اعزام می‌شوند، ادامه داد: این رویداد مهارتی به صورت متمرکز در چند استان برگزار می‌شود. همچنین نفرات برگزیده بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت به اردوی آماده‌سازی به منظور شرکت در مسابقات جهانی مهارت که در سال 2024 در فرانسه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: رویداد دیگری که برگزار خواهد شد، برگزاری مسابقات دومین دوره المپیاد مهارت کارگران ایران است که از 18 تا 20 مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود. ثبت نام این دوره از مسابقات نیز آغاز شده و کارگران شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنایع می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. علاوه بر کارگران، مهندسین نیز می‌توانند مشارکت کنند.

رستمی تصریح کرد: مسابقات دومین دوره المپیاد مهارت کارگران ایران ویژه کارگران رشته‌های ماشین‌کاری صنعتی، تراشکاری و فلزکاری CNC، رشته جوشکاری با قوس الکتریکی دستی، co2 و آرگون در گروه مهندسی شامل چندین برنامه طراحی نرم‌افزاری برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات با سطح جدیدی از فناوری و تکنولوژی آشنا می‌شوند.

وی بیان داشت: شرکت در المپیاد مهارت کارگران محدودیت سنی ندارد و کارگران منتخب در مسابقات سال جاری و سال گذشته به مسابقات جهانی کارگران کشورهای عضو سازمان جهانی کار اعزام می‌شوند، اما هنوز میزبان مسابقات مشخص نشده است. اعزام کارگران شرکت کننده در این المپیاد، به مسابقات جهانی در تقویت و توسعه مراودات تکنولوژی بسیار مفید خواهد بود و این رخداد تفکر و خلاقیت را بین کارگران تقویت می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: سومین رویدادی که برگزار خواهد شد، مسابقات المپیاد ملی مهارتی ویژه نوجوانان است که در رشته‌های برنامه‌نویسی تلفن همراه، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب و کار، طراحی گرافیک و صفحات وب و نقشه‌کشی معماری برگزار می‌شود. این مسابقات برای دومین دوره، سال جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود.

رستمی به نحوه برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرده و ابراز داشت: دومین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارتی ویژه نوجوانان در رده سنی 14 تا 16 سال برگزار می‌شود. ثبت نام این رویداد مهارتی از 24 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 31 خرداد ماه نیز ادامه دارد. اما تا این لحظه، زمان دقیق برگزاری این دوره از مسابقات به صورت قطعی اعلام نشده است. 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا