شهرستان ها

بزرگترین نمایش میدانی کشور در شهر جدید مهرگان اجرا می‌شود

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی ساد گفت: نمایش بزرگ میدانی “تنهاترین مسیر” به مناسبت اربعین حسینی و با محوریت اربعین، غدیر، دفاع مقدس و ظهور در شهر جدید مهرگان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم و آموزش همواره مورد تاکید بوده و روند یادگیری و رسیدن به هدف مورد نظر با این امر تسهیل می‌شود.

عدم آشنایی با برخی اتفاقات تاریخی که با دین و فرهنگ ما گره خورده و وجود داستان‌های جعلی در این حوزه از مواردی است که باعث شده گروهی از هنرمندان به بهانه اربعین نمایشی را برای انتقال مفاهمی غدیر، عاشورا و ظهور را در استان قزوین اجرا کنند.

میثم فاطمی‌نژاد در بازدید خبرنگاران، شهرداری و شورای شهر محمدیه از روند ساخت فضای اجرای این پروژه که در شهر جدید مهرگان انجام می‌شود در جمع خبرنگاران گفت: یک نمایش بزرگ کشوری با عنوان “تنهاترین مسیر” به مناسبت اربعین به صورت میدانی در زمینی به ابعاد دو هکتار اجرا خواهد شد.

مسئول کانون فرهنگی، هنری و تبلیغی “ساد” ادامه داد: مخاطب در این نمایش بزرگ میدانی با اتفاقات غدیر از زمان پیامبر(ص) تا دفاع مقدس و سپس موانع ظهور در قالب نمایش آشنا می‌شود، در این نمایش که از اربعین آغاز می‌شود مردم با جوانی که با مکاشفه علت‌های عدم ظهور را می‌بیند همراه می‌شوند و به همراهی مردم به عنوان محور یاری امام تاکید می‌شود.

وی عنوان کرد: نمایش از ابتدای ماه صفر /27 مرداد ماه/ به مدت 10 شب در ساعات 20 تا 22 و 22 تا 24 اجرا می‌شود و در هر بار زمینه پذیرش 4 هزار نفر وجود دارد.

وی عنوان کرد: 240 نفر بازیگر و خدمات پشت صحنه در اجرای این نمایش با ما همراهی دارند و نکته قابل توجه این است که تمام افراد از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و مردمی بوده و در این نمایش افراد عنصرهای فرهنگی به شمار می‌آیند.

این مسئول ادامه داد: دوسوم هزینه این نمایش از طرف کانون و 600 میلیون هم از طرف شهرستان البرز تامین شده است.

تنهاترین-مسیر-2

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا