شهرستان ها

بزرگترین کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان همراه کردن دستگاه‌ها است

کرج- معاون علمی رییس‌جمهور گفت: بزرگترین کاری که معاونت علمی می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد همراه کردن همه دستگاه‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه رونمایی از داورهای ضد سرطان سیکلوفسفاماید تزریقی در پارک علم و فناوری البرز در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همانند سایر بازدیدهایی که از مجموعه پارک علم و فناوری استان البرز و جهاد دانشگاهی داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: امروز هم رونمایی از دو داروی بسیار حساس و مهم در درمان سرطان را و هم افتتاح اولین مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی را داشتیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افتتاح دو مرکز صنایع غذایی در این پارک، اظهار کرد: این مرکز بستری برای تولید بدون کارخانه برای شرکت‌های نوپا به شمار می‌رود. همچنین امروز در این مراسم مجموعه استودیو و کلینیک عارضه‌یابی و افزایش بهره‌وری صنایع افتتاح شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این پارک و در هر هفته اتفاقات نویی رخ می‌دهد، حضور معاونت علمی در این مجموعه را نمونه‌ای از تقدیر از فعالیت‌های در حال اجرا دانست.

وی با بیان اینکه تولید داروهای ضد سرطان با هم افزایی میان ۴ دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی دانست و یادآور شد: این ۴ بخش در قالب صندوق با یکدیگر همکاری دارند و با این هم‌افزایی ترکیب هم‌افزای ۴ رکنی را تشکیل داده‌اند و نتیجه آن شد که پیشرفت این پارک ماهانه قابل مشاهده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: من در اسفندماه سال گذشته ساختمان این پارک را افتتاح کردم و در مدت ۸ ماه پیشرفت‌هایی که در آن اتفاق افتاده قابل تحسین است.

وی ابراز امیدواری کرد که این هم‌افزایی افزایش یابد، تاکید کرد: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که مهمترین آن ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ما زمانی می‌توانیم کار بزرگ انجام دهیم که با هم همصدا شویم و بزرگترین کاری که معاونت علمی می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، همراه کردن همه دستگاه‌های کشور است. ما صندوق‌های پژوهش و فناوری را داریم که بخش خصوصی آن را مدیریت می‌کند و ما به صورت شفاف از این صندوق‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با اشاره به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: برخی از شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌های بذری دارند که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کنار همه این هم حمایت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و در کنار هم قرار دادن وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و بخش خصوصی ارزش افزوده واقعی را ایجاد می‌کند و تلاش داریم این هم‌افزایی را پر رنگ‌تر کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا