شهرستان ها

بسترسازی برای افراد دارای حرف جدید از رسالت‌های حوزه علمیه است

اهواز- دبیر کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان گفت: یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه، ایجاد فضا و بستر به دور از فضای رسانه‌ای، جو سازی و هیاهو برای کسانی است که حرف جدیدی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد میرعلائی‌راد در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی تبیین اولویت‌های تمدّنی ۱۲ گانه در حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه نیز ایجاد فضا و بستر به دور از فضای رسانه‌ای، جو سازی و هیاهو برای کسانی است که حرف نو و جدیدی دارند.

وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری این است که کسانی که فکر می‌کنند حرف تازه‌ای دارند، بیایند و حرفشان را در جمع‌های علمی مطرح کنند تا حرفشان مورد نقد و بررسی توسط مجامع علمی قرار گیرد؛ از این رو حوزه علمیه خوزستان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به برگزاری این کرسی‌ها کرده است.

دبیر کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در همین راستا با توجه به درخواستی که مبنی بر برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان تبیین اولویت‌های ۱۲ گانه صورت گرفت، حوزه علمیه استان نیز این بستر و فضا را مهیا کرد تا ارائه کننده بتواند در یک فضای تخصصی با اساتید حوزه علمیه خوزستان دیدار کرده و مطالب خود را ارائه دهد تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام میرعلائی‌راد بیان کرد: طبیعتاً به فراخور سنخ این جلسات حضور و ارائه بحث در یک جمع علمی به معنای تأیید نظرات و مطالب طرح شده نیست و از سوی دیگر نیز بنا نداریم نسبت به محتواهای ارائه شده و اشکالات و انتقادات به صورت جزئی پوشش رسانه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این کرسی، مبحثی که قرار بود توسط حجت الاسلام کشوری ارائه شود به تشخیص او تغییر کرد و مبحث دیگری ارائه شد که مبحث علمی قابل استفاده‌ای بود و اساتید نکات و اشکالات جدی خود را نسبت به ساختار بحث در این کرسی آزاد اندیشی بیان کرده و او نیز پاسخ‌هایی را ارائه داد.

دبیر کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: طبیعتاً همان گونه که بیان شده ما در این جلسات به دنبال شنیدن دیدگاه‌ها و نقد و بررسی آنها بوده و دنبال این نیستیم که بگوییم کدام حرف درست بوده و کدام اشتباه بلکه دنبال گفت‌وگوی علمی و طلبگی هستیم.

وی گفت: اشتباهی از طرف دوستان ما در بخش رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت و خبر برگزاری جلسه به اشتباه به گونه‌ای منتشر شد که بسیاری از افراد تصور کردند که مطالب ارائه شده، مورد تأیید حوزه علمیه خوزستان قرار گرفته است چرا که در خبر فقط مطالب ارائه شده توسط ارائه دهنده بازگو شده و اشکالات اساتید در خبر مطرح نشده بود.

حجت الاسلام میرعلائی‌راد تاکید کرد: با توجه به بازخوردی که توسط عزیزان به بنده صورت گرفت لازم دانستم به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق موجود به عنوان دبیر جسله اعلام کنم که خیر اینگونه نبوده که مطالب ارائه شده مورد تائید حوزه علمیه خوزستان قرار گرفته شده باشد و در این کرسی اساتید اشکالات جدی‌ای به مباحث ارائه شده بیان کردند که ما به فراخور این جلسات بنا نداشتیم اشکالات را رسانه‌ای کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا