شهرستان ها

بسته‌های تشویقی شهرسازانه ارائه می‌شود

اردبیل- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بسته‌های تشویقی شهرسازان در تمامی شهرهای کشور ارائه می‌شود تا شاهد نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی پیش از ظهر پنجشنبه در ششمین اجلاسیه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در اردبیل، اظهار کرد: هیچ مانعی بر سر راه پرداخت این بسته‌های تشویقی وجود ندارد و ما با ارائه این تسهیلات به بافت‌های فرسوده در صدد نوسازی این بافت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور بازسازی بافت‌های فرسوده اجرایی می‌شود، تصریح کرد: پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده قریب به ۱۵۰ هزار مورد است که می‌توان ادعا کرد دولت سیزدهم پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه سال گذشته در شهر تهران بازسازی بافت‌های فرسوده ۲ و سه دهم برابر شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد نوسازی‌ها انجام شده و با ارائه بسته‌های تشویقی شهرسازانه در صدد ایجاد یک جهش در این حوزه هستیم.

آئینی با بیان اینکه در سال ۹۱، ۹۴ هزار واحد بافت فرسوده بازسازی شد، افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این امر به فراموشی سپرده شد اما در دولت آیت‌الله رئیسی شاهد شکوفایی جدی در امر نوسازی و بازسازی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در صدد اجرای طرح‌های جدید در حوزه بافت‌های شهری است که با ارائه بسته‌های تشویقی این اقدامات در حال انجام است.

آئینی ناپایداری‌های شهری را حاصل عدم برنامه‌ریزی منسجم در توسعه شهر اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود در استان‌هایی که با بافت‌های کلان فرسوده شهری مواجه هستند، برنامه‌ریزی‌ها برای نوسازی این بافت‌ها به صورت جدی پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و ستاد ملی بازآفرینی در کنار شهرداری‌ها تلاش می‌کنند تا بافت‌های ناکارآمد شهری جای خود را به بافت‌های جدید و توسعه یافته بدهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا