شهرستان ها

بسته محتوایی دروس پایه دوازدهم در اردبیل تهیه شده است

اردبیل- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بسته محتوایی دروس تخصصی پایه دوازدهم تهیه و آماده شده تا در سال تحصیلی جدید تحویل دانش‌آموزان پایه نهایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل مطالبه اصلی خانواده‌ها، معلمان و مدیران را ارتقای کیفی نظام آموزش و تربیت اعلام کرد و افزود: شایسته است این ارتقای کیفی در پایه دوازدهم به عنوان پایه حساس و نهایی مورد توجه قرار گیرد.

وی از تدارک برنامه‌های متنوع با رویکرد ارتقای کیفی نظام آموزشی پایه دوازدهم و بهبود نمرات نهایی دانش‌آموزان و ورودی به کنکور سراسری خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ برنامه تحولی در این مقطع پیش‌بینی شده و امیدواریم با اجرای آن نمرات دانش‌آموزان و میانگین آن در سطح کشور ارتقا پیدا کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: از سال ۹۸ تا سال‌جاری روند نزولی و افت را در میانگین نمرات کتبی دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاهد بودیم که از ۱۱.۹۷ درصد به ۱۰.۶۱ درصد رسیده که یک افت و نزول واقعی را نشان می‌دهد.

مشکی گفت: از ۹ هزار و ۶۲۷ دانش‌آموز پایه دوازدهم بیش از پنج هزار و ۹۹۱ نفر در مدارس عادی، روستایی، عشایری و کم برخوردار تحصیل می‌کنند و سه هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز نیز در مدارس برخوردار تحصیل خود را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید سطح نمرات نهایی این دانش‌آموزان را به هر شکل ممکن بالا ببریم تا هم در امتحانات نهایی و هم کنکور سراسری بتوانند موفق عمل کرده و سوابق تحصیلی شایسته‌ای را ارائه کنند.

مشکی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها با اجرای طرح‌های مختلف به ویژه تدارک بسته‌های محتوایی در دروس نهایی و تخصصی سعی شده تا سوالات آزمون نهایی چهار سال اخیر در رشته‌های مختلف و دروس متعدد جمع‌بندی و برای دانش‌آموزان نهایی ارائه شود.

وی بیان کرد: ما هم بر همین اساس سعی کردیم تا این بسته محتوایی را برای سال تحصیلی پیش رو مهیا کنیم تا با ارائه آن به دانش‌آموزان پایه دوازدهم انگیزه تحصیل، آشنایی و تسلط بیشتر آنها را بر محتوای مهم آموزشی مهیا کنیم.

مشکی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با تأمین ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تهیه این بسته محتوایی به ویژه در مناطق محروم و روستایی توزیع این بسته‌ها به صورت رایگان انجام شود که قطعاً مسئولان باید در تأمین هزینه‌های آن آموزش و پرورش را کمک کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد احسان با تأمین ۶۰ میلیون تومان به تهیه و چاپ این بسته‌های محتوایی کمک کرده و ما پیشنهادمان بر این است تا مسئولان استان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: قطعاً ارائه این بسته محتوایی به صورت امانت به دانش‌آموزان پایه دوازدهم زمینه خوبی را برای نگهداری مناسب این بسته‌ها فراهم می‌آورد تا در پایان سال تحصیلی با تحویل آن به مدارس و نگهداری در آرشیو واحدهای آموزشی، در سال‌های آینده تحویل سایر دانش‌آموزان شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا