شهرستان ها

بعثت منظومه شرف و فخر بشریت/وظیفه خطیر مسلمانان در حفظ مکتب اسلام

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: بعثت نبی مکرم اسلام منظومه ای با عظمت در احیای شرافت و فخر بشریت در عصر جاهلیت بود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک عید مبعث اظهار کرد: بشر در این عید بزرگ از نگاه زمینی و مادی خارج شد تا هویت و اصالت خود را بازیابد.

وی حقیقت بعثت را حقیقت بیداری بشریت در سخت‌ترین و تاریک‌ترین ایام و روزگار برشمرد و تصریح کرد: بعد از بعثت نبی مکرم اسلام و نزول قرآن کریم انسان‌ها شرافتی واقعی در مسیر بالندگی و رشد پیدا کردند و روز به روز نیز بر این گنجینه عظیم انسانی و الهی افزوده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امت اسلامی باید به چنین عید بزرگ برانگیختگی افتخار کنند چرا که خداوند متعال در چنین روزی بشر خاکی را از هواهای نفسانی به سمت تعالی واقعی کشاند تا بتواند رشد و بالندگی معنوی و ارزشی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام ستوده جهالت دوره صدر اسلام و رفتارهای ناشایست عرب جاهلی را در آن روزگار یادآور شد وافزود: بعد از بعثت پیامبر و رسالت سنگین هدایت امت، نبی مکرم اسلام الگوها و معیارهای اخلاقی و انسانی را که در وجود و سرشتش نهادینه شده بود، به خوبی آشکار کرد تا امت اسلامی بتوانند از این الگو در جهت پیشرفت و مسیر تعالی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز وظیفه سنگینی را در مقابل همه شیطنت‌های دشمنان با هدف معرفی حقیقت مکتب اسلام و گفتمان عقلانی آن داریم تا همه هیاهوهای نظام استبدادی خنثی شده و بشریت همچنان از راه و مسیر حقیقی گمراه نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: بشر امروز در مسیر عزت و عظمت به الگوها و معیارهای شایسته نیاز دارد که در این شرایط باید ائمه هدی و نبی مکرم اسلام به عنوان گنجینه عظیم معرفتی و معیار تربیتی قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا