شهرستان ها

بهره برداری از خط انتقال گاز دشتک- نهبندان طی هفته دولت سال آینده

بیرجند- معاون وزیر نفت گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که خط انتقال گاز دشتک- نهبندان طی هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگنی صبح پنج شنبه در در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک- نهبندان بیان کرد: برای این پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده اما باید با تمهیدات اندیشیده شده، تا هفته سال دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در دست اقدام داریم که به تقویت گاز پایدار در خراسان جنوبی کمک خواهد کرد، گفت: خط ۳۰ اینچ تربیت حیدریه، خط انتقال تربت جام – صالح آباد از جمله پروژه‌هایی بوده که در تقویت شبکه گاز این استان و کشور کمک می‌کند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: خط انتقال یازدهم سراسری به خراسان جنوبی در دستور گاز شرکت ملی گاز وجود دارد و پیش بینی شده تا بیرجند احداث شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که در دستور کار شرکت ملی گاز است، موجب پایداری شبکه گاز می‌شود، افزود: مطالعه مهندسی خط انتقال نهبندان تا سربیشه با ۹۷۰ کیلومتر در دست انجام بوده که امید است قبل از پایان سال مناقصه خط برگزار شود.

چگنی اظهار کرد: خط انتقال گاز دشتک- نهبندان به خط هفتم سراسری به سیستان و بلوچستان متصل می‌شود پایداری خدمات شبکه گاز را به دنبال خواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا