شهرستان ها

بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بپرمصرف کرمانشاه جدی تلقی شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی در تامین انرژی استان وجود ندارد، گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بپرمصرف کرمانشاه جدی تلقی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه هماهنگی تأمین پایدار سوخت زمستانی استان کرمانشاه که با حضور سرپرست معاونت‌های عمرانی و سیاسی و امنیتی و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که امروز توسط مدیران دستگاه‌های خدمات رسان ارائه شد خوشبختانه استان در حوزه انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و این موضوع دلگرم کننده است.

وی افزود: هر اقدام خوب در حوزه مصرف بهینه انرژی اگر با یک پیوست فرهنگی مناسب همراه نباشد چندان اثرگذار و ماندگار نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان مانند گاز، برق، شرکت فرآورده‌های نفتی و … باید در زمینه فرهنگ سازی و ارائه مشاوره‌های مناسب در حوزه مصرف خانگی و صنایع بزرگ و پر مصرف استان کاملاً فعال باشند.

صحرایی تاکید کرد: این فرهنگ سازی‌ها در مورد مصرف بهینه انرژی باید برای دانش آموزان به عنوان نسل جدید و آینده ساز کشور، به شکل جدی‌تری دنبال شود.

وی ادامه داد: برای اجرای بهتر و گسترده‌تر این برنامه‌ها در سطح جامعه می‌توان از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشگاهی و گروه‌های مردم نهاد بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: فراهم کردن یک شرایط مناسب در زمینه تأمین سوخت و انرژی و آرامش خیال مردم در طول فصل زمستان، اولویت جدی مدیریت ارشد استان است و باید با جدیت در همه برنامه‌های این حوزه دنبال شود.

صحرایی بیان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی در مورد نحوه مصرف انرژی، باید دستگاه‌های اجرایی به سمت اجرای برنامه‌های کاربردی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در صنایع بزرگ و پر مصرف و مشترکان شهری و روستایی به شکل عملی گام بردارند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها باید بهینه سازی خانه‌های روستای و شهری در زمینه مصرف انرژی در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا