شهرستان ها

بهینه سازی زمان بندی چراغ‌های فرمان‌دهی در مشهد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از بهینه سازی عملکرد زمان بندی و فازبندی چراغ های فرمان‌دهی در تقاطعات شهر مشهد خبر داد.


به گزارش ایلنا از مشهد، علی سمیعی در این خصوص گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش بار ترافیکی در معابر شهری مخصوصا در هسته مرکزی شهر و با هدف هماهنگ سازی و  بهینه سازی فازبندی و زمان بندی چراغ‌های فرمان دهی سطح شهر، بازنگری لحظه‌ای عملکرد تقاطعات هوشمند در دستور کار کارشناسان مرکز کنترل ترافیک قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این راستا نشست‌هایی تخصصی با حضور کارشناسان سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار کرده‌ایم تا ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل بین حوزه‌های درون سازمانی و برون سازمانی، راهکارهای عملی برای بهینه سازی عملکرد چراغ‌های فرمان دهی در تقاطعات بررسی و مشخص شود.  

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک ضمن اشاره به اینکه شهر مشهد به لحاظ استفاده از تجهیزات نوین و فرآیندهای هوشمند سازی تقاطعات فرماندهی در کشور پیشرو است تاکید کرد: برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه مدیریت هوشمند تقاطعات نیازمند بررسی وضع موجود، انجام مطالعات کارشناسی گسترده، بررسی چالش های پیش رو و مشخص کردن تابع هدف هستیم. 

سمیعی ابراز امیدواری کرد هوشمند سازی عملکرد تقاطعات فرماندهی موجب کاهش ترافیک، بهبود شاخص های سفر، ارتقاء ایمنی و کاهش نقش نیروی انسانی شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا