شهرستان ها

بودجه طبس متناسب با جمعیت شهرستان نیست

بیرجند- فرماندار طبس گفت:طبس سالانه به ۱۰ میلیون مسافر و زائر خدمات می‌دهد و بودجه‌ای که برای این شهرستان در نظر گرفته می‌شود، با توجه به جمعیت مناسب نیست.

به گزارش مهر، علی اکبر رحیمی ظهر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان طبس که با حضور رئیس بازرسی کشور برگزار شد، بیان کرد: شهرستان طبس در بین راه زائران از شش استان کشور به خراسان رضوی قرار گرفته که اغلب به دلیل خدماتی که به مسافران می‌دهد سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر و ناوگان باری و عبوری دارد.

وی جمعیت شهرستان طبس را ۹۰ هزار نفر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ اعلام کرد و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت و خدمات به زائران بودجه‌ای که برای طبس در نظر گرفته می‌شود منصفانه نیست.

رحیمی به دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در دولت جدید تلاش شده است تا به جاده‌های برای کاهش تصادفات رسیدگی بیشتری صورت گیرد اما اعتباراتی که امسال برای این مورد به شهرستان طبس تخصیص یافته پایین است.

به گفته وی اغلب تصادفات و مجروحان در جاده‌های طبس مسافران و افراد غیر بومی هستند و این امر می‌طلبد تا قانون در زمینه بودجه جاده‌ها ورود پیدا کند تا مشکلات مسافران شهرستان‌های دیگر کاهش پیدا کند.

فرماندار طبس از رئیس بازرسی کل کشور خواست تا راهکاری ارائه شود که به مدیران شهرستانی اعتماد شود و به صلاح است که اختیار برخی از خدمات توسط این مدیران انجام شود.

وی یکی از مشکلات شهرستان طبس را قیمت گذاری کارشناسان بر روی زمین‌های مورد درخواست سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: کارشناس در شهرستان قیمت را مصوب می‌کند اما سرمایه گذار بعد از مراجعه به بیرجند و تعیین بالاتر قیمت توسط هیئت سه‌نفره از سرمایه گذاری منصرف می‌شود.

رحیمی به مشکلات مربوط به خوراک دام، فروش دام مازاد اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین که در مرکز کشور گذاشته می‌شود امکان اجرا در شهرستان‌ها وجود ندارد و راهکاری ارائه شود تا خدمات نظام برای مردم دیده شود و این موارد باعث نارضایتی نشود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا