شهرستان ها

بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می شود

سنندج- رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به همت شهرداری و با همکاری کتابخانه های عمومی استان کردستان بوستان کتاب در سنندج راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، سرکوت نجفی در نشست هماهنگی راه اندازی بوستان کتاب که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ۶ اردیبهشت با عنوان «روز سنندج»، اظهار کرد: بر این اساس هر سال و در هفته‌ای با عنوان «هفته سنه» از ۶ لغایت ۱۳ اردیبهشت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره یه اینکه در سال جاری نیز برای پاسداشت این روز برنامه‌های متنوعی با دعوت از عموم مردم برگزار می‌شود، گفت: در این هفته برنامه‌های شاخص هنری از جمله اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و همچنین افتتاح بوستان کتاب انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج افتتاح بوستان کتاب را از نیازهای مهم فرهنگی شهر سنندج عنوان کرد و افزود: با توجه به نامگذاری شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی بوستان و پاتوق‌های فرهنگی امری ضروری است.

نجفی بیان کرد: پارک روبروی کتابخانه شهر که در مرکز شهر سنندج و بلوار شهید سلیمانی واقع شده با توجه به نزدیکی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه، دانشگاه، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) دارای موقعیتی ویژه و منحصربه‌فرد است و می‌تواند به مرکز توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تقدیر از کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی در سنندج، اضافه کرد: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه های عمومی نیز اقدامی مؤثر و جریان ساز خواهد بود.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: این بوستان به مناسبت «روز سنندج» در روز ۶ اردیبهشت جاری افتتاح و آماده خدمات رسانی به علاقمندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد راه اندازی این بوستان در مرکز سنندج از سوی شهرداری سنندج داده شده و المان‌های ویژه برای نصب در این مکان آماده شده است.

مخدومی افزود: بر اساس برنامه و در طول سال برنامه‌های متنوعی با دعوت از علاقمندان و کتابخوانان توسط این نهاد برگزار خواهد شد و بدون شک این بوستان به یک پاتوق فرهنگی اثرگذار تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب برای علاقمندان، تجلیل از برخی نویسندگان مطرح سنندجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برخی برنامه‌های جنبی ویژه از جمله اقداماتی است که در روز افتتاح این مجموعه با همکاری کتابخانه های عمومی و شهرداری سنندج انجام می‌گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا