شهرستان ها

بومی‌گزینی نیروها مانع از مهاجرت‌ها خواهد شد

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت:‌ بومی‌گزینی نیروها در مناطق مختلف آموزش و پرورش مانع از مهاجرت یا خالی بودن سنگر تعلیم و تربیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: در سه منطقه آموزش و پرورش شهرستان خلخال تلاش بر ارائه خدمات آموزشی و تربیتی شایسته است تا نسل آینده به صورت مطلوب و کیفی تربیت شوند.

وی اولین درخواست را مساعدت وزارت آموزش و پرورش با احداث اردوگاه دانش‌آموزی اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و طبیعت بکر در خلخال و همجواری با استان گیلان، امیدواریم ساخت اردوگاه با عنایت وزیر آموزش و پرورش در «ازناو» خلخال مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان خلخال احداث ۲ مدرسه را در روستای «لرد» و شهر خلخال ضروری اعلام کرد و افزود: احداث این ۲ مدرسه با توجه به کثرت جمعیت دانش‌آموزی در این ۲ منطقه، مانع از ۲ شیفته شدن واحدهای آموزشی خواهد شد.

یحیی‌زاده تأمین سه خودروی مینی‌بوس را برای سه منطقه آموزش و پرورش خلخال ضروری اعلام کرد و ادامه داد: به هر یک از مناطق بهتر است یک دستگاه مینی‌بوس اختصاص پیدا کند و در کنار آن تجهیز تالار فرهنگیان از ضرورت‌ها است.

وی اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را برای احداث اردوگاه و ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار را برای تجهیز تالار فرهنگیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: بومی‌گزینی در دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه قرار گیرد تا به تناسب سهمیه شهرستان خلخال، شاهد جذب معلم و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در همان محل باشیم.

یحیی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متأسفانه برخی نیروها از سهمیه خلخال استفاده کرده و در ۲، سه سال اقامت انتظار انتقال به مرکز استان را دارند که این امر به خالی بودن سنگر آموزش و پرورش از نیروهای مجرب منجر شده است.

فرماندار شهرستان خلخال ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را در یک فرآیند مناسب از ابتدا تا انتها یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در این حوزه فرهنگیان از مزایای کامل رتبه‌بندی استفاده کرده و بهره ببرند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه اظهار کرد: معلمان انتظار دارند بعد از ۱۱ سال رتبه‌بندی با عنایت و توجه دولت سیزدهم به شکل کامل اجرایی شود.

مستقیم حسینی تصریح کرد: ۱۲۵ مدرسه دولتی و غیردولتی با پذیرش ۱۲ هزار دانش‌آموز در شهرستان خلخال فعال است و ما ۹ پروژه نیمه‌تمام در مناطق شهری و روستایی داریم.

وی ضرورت تکمیل این واحدهای آموزشی را به همراه اختصاص مینی‌بوس به مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش خلخال یادآور شد و گفت: برای ساخت اردوگاه «ازناو» هفت هکتار زمین در نظر گرفته شده تا با طراحی و مطالعه کامل با مساعدت وزیر آموزش و پرورش شرایط اجرایی آن را شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا