شهرستان ها

بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش اجرا شود

اهر- امام جمعه اهر با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر افزود: توطئه‌های دشمنان در تحریک جوانان دهه‌ی هشتادی، مسمومیت دانش‌آموزان و تعطیلی مدارس علی‌رغم تبلیغات سنگین در فضای مجازی و برنامه‌ریزی منجر به شکست شد، با این‌حال مدیران و مسئولان علی‌الخصوص آموزش و پرورش بایستی هوشیار باشند و در برابر هر توطئه دشمن؛ برنامه برای خنثی‌سازی آن تدبیر کنند.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت و مسئولان بر روی دانش‌آموزان و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: هیچ کسی نمی‌تواند از وظیفه‌ای که در قبال آموزش و پرورش و دانش‌آموزان دارد شانه خالی کند، هرچند باید بر روی آموزش و پرورش شهرستان اهر که حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز دارد سرمایه‌گذاری کنیم و بیانیه گام دوم انقلاب را در این مجموعه اجرایی کنیم.

امام جمعه اهر بابیان این‌که جوانان را به بهانه بی‌تجربگی از عرصه مدیریت و واگذاری امور از زده خارج نکنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد دارند و همواره بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف تأکید می‌کنند، اما اینکه بگوییم جوانان بی‌تجربه هستند و از عرصه‌هایی همچون واگذاری امور و مدیریت محروم کنیم کشور صدمه می‌بیند.

حاجی‌زاده، اجرای سند تحول بنیادین را عامل حل مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مقدمات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز شده، اما باید شفاف‌سازی شود این‌طور نشود که معلمان دلسرد و مأیوس شوند هرچند معلمان به نحوه اجرای رتبه‌بندی اعتراض دارند و پاسخ به دغدغه معلمان در خصوص این طرح باید در اولویت مسئولان آموزش و پرورش باشد.

وی با تأکید بر این‌که جایگاه و نقش معلمان در هدایت جامعه و تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی بسیار مهم است، اظهار کرد: همان‌طور که به معلمان دلسوز، متعهد و انقلابی ایمان داریم، از طرفی هم باید در گزینش معلمان حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم چراکه سرمایه‌های انسانی کشور در اختیار معلمان است و اگر معلم متعهد و انقلابی نباشد نمی‌تواند دانش‌آموزان مؤمن و متعهد تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

امام جمعه اهر با انتقاد از عدم نظارت بر مدارس و مسائل آموزشی بیان کرد: دانش‌آموزی داشتیم که از نحوه آموزش گلایه داشت و می‌گفت معلم از تحصیل دلسردشان می‌کند و می‌گوید آینده‌ای ندارید. این حرف از معلم بعید است. آموزش و پرورش بایستی بر نحوه آموزش در مدارس نظارت مستمری داشته باشد و از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که مدیران برای خروج آموزش و پرورش از روزمرگی برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از عملکرد رضایت‌بخش آموزش و پرورش شهرستان اهر، ولی با این‌حال باید برنامه‌ها به گونه‌ای دارای خلاقیت باشد که بتواند سیستم آموزشی را از روزمرگی خارج کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا