شهرستان ها

بی‌سرپناهان در سنندج اسکان می‌یابند

سنندج_شهردار سنندج گفت: با وجود گرمخانه شهرداری سنندج، بی‌سرپناهان در این شهر اسکان می‌یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی‌سرپناه از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها در فصل سرما است و در این راستا هر ساله تمهیدات لازم برای جمع‌آوری و سامان این افراد توسط شهرداری فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز گرمخانه شهرداری سنندج واقع در ۱۷ شهریور در حال حاضر آماده اسکان بی سرپناهان، در راه ماندگان است و علاوه بر این گرمخانه ظرفیت اسکان ۸۰ نفر در سامانه سرا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: یک دستگاه مینی‌بوس به صورت شبانه روزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر مشغول گشت‌زنی است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: براساس قوانین موجود افراد متجاهر و معتاد اجازه استفاده از گرمخانه‌های شهرداری را ندارند و افرادی که در پاتوق‌ها و یا برخی مکان‌ها مشغول استعمال مواد مخدر هستند باید به کمپ ماده ۱۶ منتقل شوند.

رشیدی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سنندج فرآیند درمان را طی می‌کنند و اگر معتاد متجاهری در سطح شهر باقیمانده باشد به صورت شبانه در سامانه سرا اسکان داده می‌شوند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و در راه مانده آنها را به گرمخانه شهرداری سنندج هدایت و یا مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند

آگهی
دکمه بازگشت به بالا