شهرستان ها

بیشترین تعداد سم‌فروشی‌ها در مازندران وجود دارد

ساری- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیشترین تعداد فروشگاه های سموم کشاورزی در مازندران فعال است و این تعداد قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رنجبر اقدم پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه ارتقای سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزارهای مازندران گفت: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌ها و اساسی‌ترین هدف در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم در محصولاتی که تولید می‌شوند ارتقا سلامت محصولات غذایی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ۶۰ درصد آفتکش هایی که در مازندران استفاده می‌شود در اراضی شالیزاری است که برخی از آن نیاز به استفاده در مزارع نیست.

رنجبر اقدم اظهار کرد: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چراکه تعدد فروشگاه‌های آفتکش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دانش استفاده از سم پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند.

رنجبر اقدم اظهار کرد: در صدد هستیم کاربرد استفاده از آفتکش را در سایر محصولات کشاورزی به حداقل ممکن و صرفاً در صورت نیاز برسانیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا