شهرستان ها

بیشینه دمای هوا در خراسان رضوی به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری خراسان رضوی به حدود ۴۰ درجه سلسیوس و بیش از آن خواهد رسید.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره از فردا علاوه بر گذر ابر، بر سرعت وزش باد افزوده شده و برای مناطقی بخصوص نیمه جنوبی استان وزش باد شدید با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: روند افزایش دمای هوا و ماندگاری هوای گرم نیز تا اوایل هفته آینده ادامه داشته به طوری که بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری به حدود ۴۰ درجه سلسیوس و بیش از آن خواهد رسید.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه را صاف به تدریج افزایش سرعت وزش باد احتمال وزش باد شدید و افزایش ابر پیش بینی کرد.

فاروقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۰ و ۳۳ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان داورزن ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا