شهرستان ها

بیش از دو هزار قزوینی در فقر مطلق هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: درحال حاضر در استان بیش از دو هزار نفر دارای فقر مطلق شناسایی شده‌اند که بیشتر آن‌ها در رده‌های سنی میانسال و سالخورده قرار دارند و پس از ابلاغ آیین نامه، توانمندسازی آن‌ها هم پیگیری خواهد شد.

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛


عین الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به طرح شناسایی افراد دارای فقر مطلق در استان قزوین گفت: درحال حاضر ثبت نام و شناسایی این افراد درحال انجام است و پس از آن به صورت میدانی صحت سنجی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: پس از اینکه غربالگری صورت گرفت مبلغ و کمک معیشتی برای سه ماه به آن‌ها پرداخت خواهد شد و پس از آن توانمندکردن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر شرایط در استان قزوین به گونه‌ای است که افراد جویای کار اگر مهارت کسب کنند می‌توانند وارد بازار کار شوند، در جلساتی که با کاریابی‌ها داشتیم هم تاکید شده که کارفرماها و شرکت‌ها افراد با سن بالاتر جویای کار را هم پذیرش کنند.

این مسئول تاکید کرد: البته هنوز آیین‌نامه مربوط به طرح فقر مطلق ابلاغ نشده و هنوز در مرحله شناسایی قرار داریم و همه مسیر طی نشده است، باوجود این قزوین در شناسای این افراد جزء استان‌های پیشرو است.

وی بیان کرد: سه شهرستان قزوین، بوئین زهرا و آوج به تناسب جمعیت، بیشترین میزان افراد دارای فقر مطلق را به خود اختصاص داده‌اند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا