شهرستان ها

بیش از پنج هزار کودک دارای اختلال شنوایی تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پنج هزار و ۳۹۳ کودک که دارای اختلالات شنوایی شامل کم شنوایی و ناشنوایی هستند تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان:


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی‌پور با اشاره به اختلالات شنوایی گفت: کودکانی که دارای اختلالات شنوایی هستند در چهار گروه دارای اختلال خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید قرار دارند و براساس غربالگری‌های صورت گرفته یک‌هزار کودک دارای ناشنوایی مطلق هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: غربالگری شنوایب در سنین سه تا پنج سال در شناسایی و اقدام به موقع برای درمان اختلالات شنوایی اهمیت بالایی دارد، همچنین غربالگری در نوزادی هم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نوزادان در بدو تولد در بیمارستان‌ها مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند و افراد مشکوک برای بررسی تخصصی به مراکز ارجاع می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری غربالگری برای ۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد انجام شد که از این تعداد ۴۰ نوزاد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی شدند.

وی یادآور شد: دریافت سمعک و کاشت حلزون و استفاده از خدمات توانبخشی شنوایی از اقداماتی است که توسط بهزیستی برای افراد دارای اختلال شنوایی انجام می‌شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا