شهرستان ها

بیش از یک میلیون تکواندوکار در کشور وجود دارد

شهرکرد_ رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه رشته ورزشی تکواندو جزو رشته‌های ورزشی محبوب در کشور محسوب می‌شود، گفت: بالای یک میلیون تکواندو کار در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ساعی عصر روز سه‌شنبه در دیدار با شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود پتانسیل‌های موجود در این استان، اظهار کرد: متأسفانه به‌علت ضعف زیرساخت‌های ورزشی در این استان نمی‌توان از این پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه ورزشکاران بسیاری در رشته ورزشی تکواندو در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، گفت: به‌علت کمبود زیرساخت‌های ورزشی در این حوزه، ورزشکاران با استعداد رشته تکواندو از امکانات ورزشی سایر استان‌ها استفاده می‌کنند و موفقیت این ورزشکاران به نام سایر استان‌ها تمام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرکرد تنها مرکز استانی در کشور است که در آن خانه تکواندو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ۹۰۰۰ ورزشکار فعال در زمینه تکواندو در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، چند خانه تکواندو در چند شهرستان‌های استان وجود دارد، اما مرکز استان فاقد خانه تکواندو است.

ساعی با اشاره به اینکه رشته ورزشی تکواندو جزو رشته‌های ورزشی محبوب در کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: بالای یک میلیون تکواندو کار در کشور وجود دارد، ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در چند سال گذشته حضور پررنگی در مسابقات ملی و بین‌المللی نداشتند، اما خوشبختانه در یکسال گذشته شاهد کسب مدال توسط تکواندوکاران این استان بودیم.

رئیس فدراسیون تکواندو بیان کرد: اگر مکانی برای خانه تکواندو در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کند، فدراسیون تکواندو آمادگی تجهیز مکان اختصاص یافته را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اردوی تیم ملی تکواندوی دختران نوجوان در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است، عنوان کرد: برای ایجاد کمپ ورزشی در این استان نیاز به حامی مالی داریم.

ساعی با بیان اینکه جایگاه مربیان تکواندو در کشور تقویت شده است، اظهار داشت: مربی تکواندو یک شغل محسوب می‌شود، دستمزد مربیان افزایش پیدا کرده است و سه درصد هزینه قرداد ورزشکاران تکواندو به مربیان پایه اختصاص پیدا می‌کند، برای مربیان مناطق محروم نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

در ادامه شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قهرمانان ورزشی برای ما قابل احترام هستند، اظهار کرد: زیرا این افراد نام کشور ایران را در جهان بر سر زبان می‌آورند.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان دپارتمان بخش خصوصی مستقل از بخش دولتی فعالیت می‌کند، اما همراه دولت است.

زارع در پایان کرد: حمایت از ورزشکاران جزو مسئولیت‌های اجتماعی تولیدکنندگان محسوب می‌شود، بنابراین اتاق بازرگانی آمادگی حمایت از ورزشکاران در رشته ورزشی تکواندو را دارد، قهرمان‌پروری باید در دستور کار قرار بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا