شهرستان ها

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی به کرمان وارد شدند

asdasd


مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال جاری یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ مسافر وارد این استان شدند.

به گزارش ایلنا، سعید شاهرخی افزود: حدود ۹۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز چهارم فروردین سال جاری در تاسیسات و اماکن اقامتی استان کرمان اقامت داشتند.

وی بیان کرد: حدود ۱۳ هزار تخت اقامتی در استان کرمان وجود دارد که تاکنون ۴۹ درصد ضریب اشغال اماکن اقامتی توسط میهمانان نوروزی امسال اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان تصریح کرد: بیشترین بازدیدها از اماکن و تاسیسات گردشگری این استان از ابتدای تعطیلات نوروزی به ترتیب مربوط به باغ شاهزاده ماهان با ۳۰ هزار و ۳۹۰ نفر، حمام گنجعلیخان با ۱۲ هزار و ۹۲۳ نفر و ارگ بم با ۱۲ هزار و ۹۲۲ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ هزار نفر نیز با سفر به منطقه شهداد و بیابان جهانی لوت از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه بازدید کرده اند.

شاهرخی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۳۶ تیم نظارت ویژه، بر شرایط و ضوابط تاسیسات و اماکن اقامتی و گردشگری استان کرمان نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تعطیلات نوروزی در شهر کرمان و ۱۵ مرکز شهرستان دیگر استان نمایشگاه های عرضه تولیدات صنایع دستی برای مسافران و میهمانان نوروزی برپا شده است.

به گزاش ایلنا، کرمان با ۱۰ اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا