شهرستان ها

بیش از ۶۰۰۰ خانوار متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت‌

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: تاکنون ۱۸۶۵ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌ها واگذار شده است و بیش از ۶۰۰۰ متقاضی دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه ستاد جمعیت و فرزند آوری هرمزگان، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه کشور جبران پنجره جمعیتی و سیاست‌های غلط دهه هفتاد است.

وی با اشاره به اهمیت تکریم و تشویق در طرح فرزند آوری، تأکید کرد: علاوه بر سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده لازم است برنامه‌های تکریم خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر نیز با استفاده از تجربیات جهانی ارائه شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به گزارش مدیرکل مسکن و شهرسازی استان در خصوص واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت، افزود: با توجه به ۸۵۵۹ متقاضی ثبت نام شده، واگذاری ۱۸۶۵ قطعه ممکن است مردم را دچار تردید در اجرای طرح کنند و باید برای اطمینان خاطر مردم برنامه ریزی شود تا پایان تیر ماه مابقی قطعات نیز به طور کامل واگذار شود.

دوستی همچنین مشوق‌های ویژه کارمندان دولت دارای سه فرزند و بیشتر را نیز مهم دانست و عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند طرح دورکاری کارمندان باردار، کاهش ساعت کاری مادران دارای فرزند شیرخوار و سایر مشوق‌ها را به طور کامل انجام دهند.

نماینده عالی دولت در ادامه بر ایجاد مهدکودک‌ها ویژه فرزندان مادران شاغل و اولویت واگذاری منازل سازمانی به کارمندان دارای سه فرزند و بیشتر نیز تأکید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا