شهرستان ها

بیش از 306 هزار هکتار از مراتع قشلاقی گلستان در معرض خطر بیابانزایی قرار دارد

مدیرکل منابع طبیعی استان:

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان گفت: بیش از 306 هزار هکتار از مراتع قشلاقی گلستان در معرض خطر بیابانزایی قرار دارد ومتوسط بارش سالانه استان کمتر از 250 میلیمتراست.


به گزارش ایلنای گلستان، حمید سلامتی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی اظهار کرد: بیش از 306 هزار هکتار از مراتع قشلاقی استان گلستان در معرض خطر بیابانزایی قرار دارد. زنگ خطر بیابانی شدن در گلستان زده شده است و مسئولان ارشد استانی به این موضوعات بیشتر پرداخته تا در سال های آینده کمتر شاهد ریزگردها باشیم.  

وی تصریح کرد: 22 هزار هکتار حفاظت و قرق، 9 هزار هکتار مدیریت هرزآب، 9 هزار و 500 هزار هکتار ذخیره نزولات آسمانی، 8 هزار هکتار بوته کاری، 9 میلیون اصله تولید نهال از جمله اقدامات انجام شده در سال های اخیر در پروژه های اجرایی بیابان زدایی است.  

سلامتی با تاکید بر اینکه عوامل طبیعی مثل اقلیم و ژئومرفولوژی و عوامل انسانی در بیابان زایی در گلستان نقش دارد، گفت: قرار گیری در مجاورت بیابان‌های کشور ترکمنستان مثل صحرای قره قوم و بالکان تاثیر بسیاری در پیدایش بیابان زایی دارد.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در استان گلستان بیابان یکی از اکوسیستم های اصلی خشکی است که متوسط بارش سالانه آن کمتر از 250 میلیمتر با پوشش گیاهی ضعیف و کم تراکم است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا