شهرستان ها

بیش از 5 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر حائز شرایط صاحب خانه شدن هستند


ثبت نام از اعضای صندوق هنر برای صاحبخانه شدن ادامه دارد


مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، با اشاره به آغاز پروژه شهرک هنر در شهر پرند در راستای صاحبخانه شدن اعضای صندوق اعتباری هنر، گفت: از 8هزار نفر ثبت نام کننده پروژه مسکن در شهرک هنر بیش از 5 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر حائز شرایط صاحب خانه شدن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شامگاه امروز (2آبان14049) مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان زنجان، با حضور پور احمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و مسئولین استانی در تالار فرهنگسرای  امام خمینی زنجان، برگزار شد.

امر اله حسنی، در ابتدای این مراسم،  با تقدیر از حضار، با اشاره به حضور پر رنگ پیشکسوتان در حوزه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه استان، اظهار داشت: تا به امروز استان زنجان سومین استان برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان هنر و فرهنگ در سراسر کشور بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به ظرفیت های مختلف فرهنگ و هنر در استان زنجان، ادامه داد: استان زنجان تنها دارای یک درجه هنری و نشان یک است و در برخی رشته ها نیز نشان درجه 3 دارد.

وی، با اشاره  به اهمیت ارتقای سطح علمی اساتید استان، تصریح کرد: استان زنجان نیازمند هیئت علمی دارای ظرفیت بالا برای پرورش استعداد ها در این خصوص است.

حسنی، ایجاده رشته های هنری با سطح علمی بالا را برای دانشگاه های استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اخیرا اقدامات مناسبی در حال شکل گیری است و گشایش های نیز  با عضویت هنرمندان در  صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان رقم خورده است.

وی، با بیان اینکه متاسفانه موانع بودجه ای در سطح استان برای هنرمندان در حوزه سینما و هنر وجود دارد، افزود: استان زنجان در سال های اخیر تحولاتی در حوزه‌های فرهنگی داشته است اما این کافی نیست.

در ادامه این آئین تجلیل، سید مجید پور احمدی، با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ویژه گیهای متعدد در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بوده است، اظهار داشت: مردم زنجان همواره در طول تاریخ و تمدن ایران علاقمند به فرهنگ وهنر بوده‌اند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، با بیان اینکه استان زنجان دارای آثار بسیار و بزرگانی در عرصه های مختلف فرهنگی وهنر دارد، ادامه داد: استان زنجان نماد اتحاد است.

وی، با اشاره به تجمع بزرگ حسینیه اعظم در روز دهم محروم در زنجان، تصریح کرد: همه این ها نشان دهنده اتحاد در استان بوده است و زنجان دراین خصوص همواره در کشور الگو بوده است.

پور احمدی، الگوسازی را جزو خصلت های جدای ناپذیر مردم استان زنجان برشمرد و گفت: مسئولین استان هم دوستدار و اهل فرهنگ ،  هنر ، علم و دانش هستند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، با اشاره به برخی مشکلات زیر ساختی برای این اصحاب فرهنگ و هنر در استان، افزود: با فراهم کردن زیر ساخت دراین زمینه شاهد بروز استعداد های بزرگ جهانی با تاثیر بالا خواهیم بود.

پور احمدی، با بیان اهمیت حمایت از اهالی فرهنگ و هنردر کشور و استان، تاکید کرد: من پیشنهاد می‌کنم در شورای فرهنگ عمومی یک روز به نام فرهنگ و هنر ثبت شود.

وی، با شاره به برگزاری آئین های متعدد تجلیل برای اهالی فرهنگ هنر و رسانه، ادامه داد: مجموعه فعالیت های گسترده ای در حال اتفاق در راستای اجرای عدالت فرهنگی است.

به گفته پور احمدی، در حال حاضر شاهد ارائه 30 خدمت در حوزه های مختلف در راستای توانمند سازی و تقویت اقتصاد هنرمندان و رویداد های محلی در سطح کشور در حال فعالیت هستیم.

این مسئول در کشور، با اشاره به اینکه در حوزه مسکن پروژه شهرک هنر در شهر پرند شروع شده است، ادامه داد: بیش از 8 هزار نفر در این پروژه ثبت نام کردند و بیش از 5هزار نفر نیز حائز شرایط هستند.

به گفته وی، 570 نفر از خانواده های صاحب فرزند و در استان زنجان نیز  57 نفر نیز حائز شرایط برای مسکن شناخته شدند که با تدارک  و زمینه سازی  مناسب اهالی فرهنگ و هنر به زودی  صاحب خانه خواند شد.

پور احمدی، الویت مسکن هنرمندان را با هدف تامین ایجاد زیر ساختی برای مسکن دار شدند با بیش از 40درصدی سبد خانوارها مهم عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی از دیروز شروع شده و این پروژه ها در سطح کشور به صورت فاز بندی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دراستان زنجان تعدادی زیادی عضو صندوق هستند و 500 نفز از بیمه صندوق در حال استفاده هستند، افزود: با بررسی تقاضاها و پیگیری از این این افراد انجام می شود.

وی، موضوع بیمه هنرمندان را حائز اهمیت برشمرد و گفت : بیش از 70 درصد حق بیمه هنرمندان و روزنامه نگاران را وزارت ارشاد پرداخت می‌کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد، با بیان اینکه صندئوق هنر در حال حاضر بزرگترین  مجموعه‌ای است از هنرمندان و روزنامه نگاران حمایت می کند، تصریح کرد: بیش از 600 نفر از طرح تکریم استفاده می کنند و بیش از 3هزار نفر نیز از این صندوق مستمری دریافت می کنند و استان زنجان دراین خصوص دارای آمار پایین هستند که در صدد جبران آن هستیم.

پور احمدی، با بیان اینکه این برنامه ها و برگزای این مراسمات با هدف تقدیر و با عنوان میلاد مفاخر زنجان اجرای می شود که در این استان برای اولین بار برگزار می شود، ادامه داد: تجلیل پیشکسوتان هنر با تجلیل در عرصه های دیگر تفاوت دارد.

این مسئول کشوری، با بیان اهمیت حمایت صندوق هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان زنجان، تاکید کرد: از مسئولین استان تقاضا داریم موضوع عدالت فرهنگی را مورد توجه قرار بدهند.

وی، عنصر وحدت در کار هنرمندان استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: وزارت ارشاد از ایده ها ی نوآورانه هنرمندان حمایت می کند.
 

photo_2023-10-24_22-37-34

 

photo_2023-10-24_22-36-59

آگهی
دکمه بازگشت به بالا