شهرستان ها

بیمارستانهای استان در آستانه تکمیل/شناسایی۴۲۴مبتلا در یک روز

یاسوج_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تخت های بیمارستان های استان با سرعت فعلی ابتلا به کرونا طی روزهای آینده پر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه جمعه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در صورت ادامه روند افزایشی ابتلاء به کرونا، تا چند روز آینده همه تخت‌های بیمارستانی تکمیل و شیوع این بیماری در استان غیر قابل کنترل می‌شود.

یزدان پناه تصریح کرد: مردم استان هشدارها را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و شرکت در تجمعات و همچنین رعایت کردن صد درصدی دستور العمل‌های بهداشتی، ضمن اینکه به حفظ سلامت خود و دیگران کمک می‌کنند، کادر درمان را یاری کنند تا موج جدید کرونا را با کمترین تلفات انسانی به پایان برسانیم.

وی ابراز داشت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست داد و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۵۸ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۷۷ بیمار مبتلای قطعی و ۱۴ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۷۶۳ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد با تلاش کادر درمان بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از مجموع ۴۸۵ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی شهرهای یاسوج و دهدشت ۲۸۷ موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، و گچساران، چرام و کهگیلویه ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۳۸۵ تست سریع دریافت شده در سراسر استان نیز ۱۳۷ مورد مثبت بوده بویراحمد، کهگیلویه، دنا و لنده بوده است.

یزدان پناه برگزاری مراسم‌ها، تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین عامل در گسترش شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و عادی انگاری بیماری کرونا موجب تشدید موج جدید و خطرناک‌تر شدن این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا