شهرستان ها

بیمارستان ۳۲تخت خوابی خیرساز گله دار بهره برداری می شود

مهر- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر گفت: بیمارستان ۳۲تخت خوابی خیرساز صدیقی گله دار ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی اکبری ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمارستان ۳۲تخته خوابی خیرساز صدیقی شهر گله دار در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در گذشته از ۵۰ بیمارِ در بیمارستان لامرد نیمی از آن از شهرستان مهر بود که با راه اندازی بخش دیالیز این مهم محقق شد.

وی گفت: فعال کردن اتاق عمل، ساخت مکان امحای زباله، ساختمان الحاقیه و… ۴میلیارد تومان هزینه شده است و ساختمان الحاقیه بیمارستان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر گفت: امیدواریم بیمارستان ۳۲تخته خوابی صدیقی شهر گله دار تا اردیبهشت ماه همراه با مشخص شدن نیروی انسانی به بهره برداری برسد.

اکبری به حوزه درمان در شهرستان مهر اشاره کرد و گفت: در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر در سال ۱۴۰۰ بیش از هزار نفر غیرکووئیدی و هزار نفر مبتلا به کووئید بستری و درمان شدند و بیش از ۴۵۰ نفر عمل جراحی در ده ماهه امسال انجام شده و پیش بینی می شود عمل جراحی در این بیمارستان در سال آینده به ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید.

اکبری گفت: بخش ccu را در پنج ماه آینده افتتاح خواهیم کرد و این نوید را به مردم شهرستان مهر می دهیم.

وی ضمن دعوت همگان به تزریق واکسن کرونا به حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: یکی از دل نگرانی های ما در تزریق پایین واکسیناسیون بود که جز شش شبکه آخر در استان بودیم و چند تیم را مامور کردیم تا به این کار سرعت عمل دهند و خوشبختانه بهتر شد اما آمار رضایت بخش نیست.

وی در همین زمینه افزود: واکسیناسیون در شهرستان مهر از۷۹ درصد به بالای ۸۸ درصد در دوز اول و دوم در سن بالای ۱۸ سال رسیده ایم.

اکبری ادامه داد: طی توافقاتی که انجام شده است راه اندازی کلینک دندانپزشکی عصر در گله دار راه اندازی شده است اما در شهر مهر با توجه به وضعیت کرونا تعطیل شد که در دوهفته آینده کار خود را با تعرفه دولتی شروع خواهد کرد.

او به جذب نیروی انسانی برای مراکز بهداشتی شهرستان مهر اشاره کرد و گفت: در مرکز بهداشت وراوی و گله دار نیروی انسانی را افزایش داده ایم و این نُرم استاندارد نیست و تمام تلاشمان بر جذب بیشتر نیروی انسانی است.

وی گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی مدتی پایگاه های اورژانس به تعطیلی رفت که با تمام سختی ها و بروکراسی اداری مجوز جذب چهار نیروی انسانی جدید را گرفتیم و امیداست این معضل برای همیشه حل شود.

وی افزود: آمار طلاق در شهرستان بالا بود و طی جلسه ای با بهارنیکو مقرر گردید کلینیک تخصصی دانش بنیان خانواده راه اندازی شود.

اکبری به بحث افزایش جمعیت و فرزند اوری اشاره کرد وگفت: با این توصیف در سی سال اینده جزو کشورهای پیر خواهیم بود که نیاز به فرهنگسازی ست و ضروری است همه نهادها وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: از هفته اینده سه شنبه های مهدوی در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مهر را شروع خواهیم کرد.

او گفت: سیستم آزمایشگاهی را به روز کرده ایم و با توجه به خطاهایی که داشت این مهم انجام شد، و خطاهای انسانی به مراتب کم تر خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا