شهرستان ها

تأخیرهای گذشته با شتاب در فعالیت‌ها جبران شوند

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با شتاب در فعالیت‌های مختلف تأخیر گذشته را جبران کنید و دستگاه‌های مختلف نیز باید پشتیبانی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز سه شنبه، در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده حرکت در مسیر توسعه فعالیت‌های دریایی آغاز شده و عامل خوشحالی است اما متأسفانه علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری و تعبیر سواحل مکران به گنج پنهان و نیز مصوبات مختلف در این خصوص اما همچنان حرکت‌ها در این حوزه کند پیش می‌رود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در این جهت ظرفیت‌ها بالا و نیاز فراوان است اما با حرکت لاک پشتی مواجه و نیازمند توجه و اهتمام بیشتر مسئولان استان و کشور هستیم.

آیت‌الله محامی ارتباطات بین‌المللی، امکانات و تجهیزات بنادر و سیستم حمل و نقل را از عوامل مؤثر در کار دانست و بیان کرد: باید برای تکمیل پروژه راه‌آهن سرمایه‌گذاری ویژه صورت گیرد و با شتاب در فعالیت‌های مختلف تأخیر گذشته را جبران کنید و دستگاه‌های مختلف نیز باید پشتیبانی لازم را داشته باشند.

وی خواستار اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته شد و تاکید کرد: در میان خبرهای ناگواری که مردم می‌شنوند باید به ارائه خدمات نظام بپردازید آن هم گزارش‌های واقعی تا سبب دلگرمی مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و دیپلماسی فعال تاکید کرد و گفت: همه مسئولان و مردم باید همکاری لازم را صورت دهند از این جهت که بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان ندارند و از عدم همکاری و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان به شدت گلایه‌مند هستند.

محامی خاطرنشان کرد: باید موانع کار برطرف شده و برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل‌گری انجام شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: متأسفانه در سیستان و بلوچستان بسیاری از افراد به مشاغل کاذب روی آورده و فرهنگ کار آسیب دیده به گونه‌ای که بسیاری از کشاورزان و حتی دستگاه‌های دولتی در تأمین نیروی کار دچار مشکل هستند و استقبالی از سوی جوانان بومی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: تنوع کار و فعالیت‌ها می‌تواند در بین جوانان رغبت ایجاد کند تا به تدریج فرهنگ کار نیز اصلاح شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان باید رشته‌های خود را مناسب با تراز استان تعریف کنند و به تربیت نیروی متخصص بپردازند تا به تدریج به کارگیری شوند و چنین کاری سرمایه‌گذاری کلانی برای استان خواهد بود.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار قاسم عسکری نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره کل بنادر و دریانوردی استان پرداخت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا