شهرستان ها

تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان اسباب شرمندگی است

اردبیل- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تأخیر چهار ماهه در پرداخت مطالبات کشاورزان و گندمکاران و عدم بهره مندی از دسترنج شأن اسباب شرمندگی و تأسف است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانگیرزاده عصر سه شنبه در آئین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه محصولات و صنایع کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: وضعیت کشور در بخش مکانیزاسیون کشاورزی مطلوب نیست و هرکس حرفی غیر از این بزند و از باب تحسین وارد شود خیانتی بزرگ به عرصه کشاورزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و بهره برداران کشاورزی دل پری از مشکلات این حوزه دارند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه رابط بین تولیدکننده و مصرف کننده است که اگر بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند هم کشاورز و هم تولیدکننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی می‌توانند به اهداف خود در توسعه دست یابند.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقلام ارائه شده در نمایشگاه‌های کشاورزی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تصریح کرد: ارتقای کیفیت نوعی رقابت سالم را در نیز در بین تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و ظرفیت بزرگ تولید ماشین آلات کشاورزی را در کشور معرفی می‌کند.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه پرداخت‌ها در بخش کشاورزی به سختی انجام می‌شود و پنبه کاران و گندمکاران هنوز دسترنج خود را دریافت نکرده اند، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس تمام تلاش خود را برای امهال تسهیلات کشاورزان انجام می‌دهند اما نه از تسهیلات بانکی و نه از حمایت دولتی خبری نیست.

وی با بیان اینکه کشاورزان منطقه مغان از نظر ماشین آلات کشاورزی در مضیقه شدید به سر می‌برند، تصریح کرد: دولت باید در این زمینه وارد عمل شده و اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی ناوگان کشاورزی را در اسرع وقت پرداخت کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا