شهرستان ها

تأمین گوشت مرغ لرستان تا پایان دی‌ماه

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تأمین گوشت مرغ موردنیاز این استان تا پایان دی‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در جلسه وبیناری تنظیم بازار بر راه‌اندازی و نظارت بر سامانه کابوک و تأمین مرغ بر اساس سهمیه تعیین شده و نظارت بر سامانه کابوک تأکید کرد و اظهار داشت: نکته دیگر فعال‌کردن GPS خودروهای حمل مرغ تا پایان هفته است، هیچ توجیهی برای عدم نصب GPS قابل‌قبول نیست.

ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب شوند

وی بیان کرد: مورد دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد تسویه‌حساب با مرغداران بر اساس مرغ تحویلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای احکام قطعی، اظهار کرد: اجرای احکام قطعی موضوعی است که به طور جد در دستور کار مسئولان امر قرار دارد، امروز هم رئیس‌کل دادگستری و دادستان در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال بر این نکته تأکید کردند.

شاهرخی، گفت: طبق ماده ۱۵ آئین‌نامه مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مکلف هستند که با جهاد کشاورزی در مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز و جلوگیری از آن همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: طبق تأکید امروز رئیس دستگاه قضا هر مدیری که در راستای ساخت‌وساز غیرمجاز اراضی کشاورزی اقدامی انجام ندهد ترک فعل او اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: محدودیتی در پرداخت هزینه قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود ندارد.

تأمین گوشت مرغ لرستان تا پایان دی‌ماه

شاهرخی همچنین بر آموزش، پیشگیری، ارائه الگوی کشت و جلوگیری از کشت‌های ممنوعه تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر کشاورزی قراردادی و بیمه محصولات کشاورزی است، متأسفانه روند ما در کشاورزی قراردادی لاک‌پشتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس موجودی سالن‌های مرغداری تا پایان دی‌ماه در تأمین و توزیع مرغ در استان مشکلی نخواهیم داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است حداقل تا پایان دی‌ماه هفت هزار تن مرغ تولید شود که از این تعداد پنج هزار تن نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه امروز به‌اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز استان سویا در بازارگاه برای استان بارگذاری شده است، گفت: علاوه‌برآن ذرت و کنجاله سویا هم به قیمت مناسب وجود دارد، قیمت کنجاله سویا ۲۰ تا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است، قیمت ذرت هم به ۹ هزار و ۶۰۰ کاهش پیدا کرده است.

شاهرخی تأکید کرد: هر مرغداری که اقدام به جوجه‌ریزی کند پس از تأیید تخلیه ظرف ۴۸ ساعت سامانه شارژ و امکان خرید کنجاله سویا و ذرت برای او وجود دارد، از طرفی هم ۳۵ هزار تن دان آماده داریم که می‌توانیم به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول دی هم حداقل ۲۱۰ هزار قطعه در تنها کارخانه جوجه‌کشی تولید و به مرغداران عرضه می‌شود، گفت: این روند تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان دی‌ماه ۵۰۰ هزار قطعه جوجه را عرضه کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا