شهرستان ها

تأمین ۱۳۰ هزارتن کود یارانه‌ای در همدان

همدان-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه ۱۳۰ هزارتنی تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای یارانه ازته، فسفاته و پتاسه برای استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که به عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تأمین، تدارک و توزیع انواع نهادههای کشاورزی شامل کودهای یارانه‌ای، سموم و بذور را در سطح کشور برعهده دارد.

وی افزود: این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و علیرغم وجود تمامی چالش‌ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم‌های ظالمانه و … تاکنون توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی نهاده‌های کشاورزی از جمله کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کشور را به موقع تأمین نموده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

الیاسی با اشاره به عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان گفت: این شرکت با برگزاری ۵ دوره همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین تولیدات کودی، گام مؤثری در تحقق این مهم برداشته است.

این مقام مسئول از برنامه ابلاغی ۱۳۰ تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه‌ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد.

وی گفت: تغذیه گیاهی ارتباط مستقیم با تولید در بخش کشاورزی دارد و بخصوص مصرف کودهای پتاسه و فسفاته با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی و همچنین مبارزه بهتر با انواع تنشهای محیطی ارتباط مستقیمی دارد لذا امنیت غذایی مردم نیز در گرو تولیدات با کیفیت و پایدار محصولات کشاورزی است که به یاری خدا به منظور رسیدن به این هدف تمامی برنامه ابلاغی را تأمین و برای استفاده در کشت‌های زراعی و باغی استان توزیع خواهیم کرد.

وی ادامه داد در سه ماه ابتدایی سالجاری مقدار ۷۷۵ تن کود پتاسه و ۷۷۰ تن کود فسفاته مطابق برنامه ابلاغی ۲۰ هزار تنی این کودها در سال ۱۴۰۳ استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه ۱۱۰ هزار تنی برای کودهای ازته در استان نیز گفت که تاکنون حدود ۱۹ هزار ۱۰۰ تن از آن تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: ۹۰ درصد کودهای توزیعی این شرکت از تولیدات داخلی کشور است که استانداردهای لازم را دارا می‌باشند و کشاورزان و باغداران عزیز می‌توانند با خیال آسوده کودهایی را که از شبکه بزرگ توزیع ما در سراسر استان با نام و آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت می‌نمایند را در مزارع خود مصرف نمایند و تقاضایی هم از کشاورزان داریم که جهت جلوگیری از ورود کودهای نامرغوب، تقلبی و بی کیفیت به چرخه کشاورزی و ایجاد ضرر و زیان به این بخش، کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی تهیه و مصرف کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا