شهرستان ها

تأیید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس در استان قزوین

قزوین- رییس ستاد انتخابات استان قزوین از تأیید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سوی هیئت نظارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۳۴۹ ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، ۹ نفر انصراف و ۳۸ نفر هم اعتراضی به عدم تأیید و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی نداشتند.

وی افزود: به همین دلیل ۳۰۲ نفر توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین ۱۹۳ نفر، ۱۵۲ نفر تأیید و ۴۱ عدم تأیید شده اند.

کاظمی گفت: در حوزه بوئین زهرا و آوج ۷۲ نفر مورد بررسی قرار گفته است که از این تعداد ۵۲ نفر تأیید و ۲۰ نفر عدم تأیید شده اند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین اضافه کرد: در حوزه تاکستان ۳۷ نفر مورد بررسی قرار گرفته است که ۲۲ نفر تأیید و ۱۵ نفر عدم تأیید شده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۳۰۲ نفری که صلاحیت آنها توسط هییئت نظارت بررسی شده است، ۲۲۶ نفر تأیید و ۷۶ عدم تأیید شده اند، اظهار داشت: در مجموع استان قزوین ۷۵ درصد کاندیداها از سوی هیئت نظارت تأیید شده اند.

کاظمی خاطر نشان کرد: امروز و دیروز فرمانداران عدم احراز و تأیید را اعلام کرده اند و کاندیداها سه روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و ۳۰ روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا