شهرستان ها

تئاتر شهر قزوین به پیشرفت ۹۷ درصدی رسید

مدیر پروژه تئاتر شهر قزوین:

مدیر پروژه تئاتر شهر قزوین گفت: این پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد و کمتر از یک ماه آینده آماده بهره‌برداری است.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ساخت پروژه تئاتر شهر در منطقه دو شهرداری قزوین از سال ۹۷ کلید خورده و وجود و تکمیل آن از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنرمندان تئاتر است.

عبدالرضا حسامی در بازدید از این پروژه که صبح امروز برگزار شد، گفت: این پروژه با یک‌هزار و ۹۷۲ مترمربع زیربنا دارای یک طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول است و در آن سالن انتظار و سالن تخصصی طراحی شده است.

مدیر پروژه تئاتر شهر قزوین ادامه داد: سالن تئاتر ۲۲۰ نفر ظرفیت دارد، همچنین دو سن رو باز هم با ظرفیت ۱۲۰ نفر در محوطه قرار دارد که علاوه بر نمایش برای برگزاری تعزیه هم مناسب است.

مدیر شرکت مستطیل طلایی که طراحی، ساخت و مشاوره این پروژه را برعهده دارد در این بازدید عنوان کرد: قزوین فاقد محل تخصصی برای هنرمندان تئاتر است و سالن علامه رفیعی هم ظرفیت پایینی دارد و درحال فرسوده شدن است؛ تئاتر شهر اولین پروژه پس از انقلاب است که برای هنرمندان تئاتر طراحی شده است.

سمیرا فداکاری ادامه داد: صحنه و سکوهای تماشاگران در جعبه سیاه طوری طراحی شده که قابل جابه‌جایی است؛ همچنین این بنا از نظر هویت بصری، معماری و هنری ساختمانی منحصر به فرد است و سالن انتظار آن هم با الهام از تالار آینه ساخته شده است.

وی عنوان کرد: قزوین در حوزه تئاتر هنرمندان فعال و موفقی دارد، مردم هم از این هنر استقبال می‌کنند؛ افتتاح این پروژه علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان می‌تواند میزبان بخشی از جشنواره‌های کشوری هم باشد.

برای ساخت این بنا ۳۲ میلیارد هزینه شده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا