شهرستان ها

تابستان بهترین فرصت برای کشف استعداد دانش آموزان است

شفت- فرماندار شفت گفت: تابستان بهترین فرصت برای برنامه ریزی و ایجاد اوقات فراغت سالم و کشف استعدادهای برتر دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی و سایر فعالیت‌های آموزشی است.

فرماندار شفت با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید منجر به شکوفایی استعداد دانش آموزان شود، افزود: دغدغه ما در تابستان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، در این تعطیلات سه ماهه می‌توان بستر شکوفایی استعداد، خلاقیت، مهارت و توانایی‌ها را برای دانش آموزان به وجود آورد.

وی ادامه داد: ایام تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای برگزاری و اجرای برنامه‌های متنوع و با کیفیت و غنی سازی کلاس‌های تابستانه با رویکرد مهارت آموزی برای دانش آموزان در گروه‌های مختلف سنی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نقدی تصریح کرد: دستگاه‌ها با مشارکت و هم افزایی در برنامه ریزی، تدوین برنامه‌های جذاب مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان و نیاز سنجی زمینه تقویت روحیه، یادگیری مهارت‌های زندگی، خود باوری و تلاش برای رسیدن به هدف را در دانش آموزان فراهم آورند.

فرماندار شفت با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید با بر اساس نیازسنجی، علاقه‌مندی و مشارکت خانواده‌ها، در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود، افزود: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از برنامه‌های اوقات فراغت محروم بماند و باید از تمامی ظرفیت‌ها در راستای غنی سازی اوقات فراغت استفاده بهینه وکارآمدی شود.

وی تعطیلات تابستانی را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از آموزش‌های جدید دانست و تاکید کرد: از همه امکانات دولتی و آموزشی دستگاه‌های متولی شهرستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده شود.

فرماندار شفت با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و مدیریت زمان برای استفاده بهینه از اوقات فراغت تصریح کرد: باید با تنوع بخشی در اجرای برنامه‌ها و توجه به سلایق جوانان در حوزه‌های گوناگون، امکان انتخاب و زمینه استقبال جوانان از طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت را فراهم آورد.

نقدی با اشاره بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و اجرایی شدن کامل آن گفت: در تبیین و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت علاوه بر مباحث آموزشی و تفریحی، باید موضوعاتی نظیر بصیرت افزایی، جهاد تبیین، مباحث دینی و اسلامی مورد توجه کامل و ویژه قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا