شهرستان ها

تابستان ۱۴۰۲ مردم کردستان سوت قطار را خواهند شنید

سنندج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در صورت تأمین اعتبار به موقع شاهد تکمیل پروژه راه آهن همدان-سنندج تا پایان تابستان سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

کیومرث حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حمل نقل ریلی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل و نقل در دنیای امروز هم به لحاظ باری و هم مسافربری به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم به سرانجام رساندن پروژه راه آهن تهران همدان سنندج است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته اما بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیون و مطالبات پیمانکاران دارد.

حبیبی افزود: هرچه دولت از منابع مختلف جذب می‌کند برای پاس کردن مطالبات قبلی این پروژه صرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه طی یک ماه و نیم اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به پروژه در قالب نقدی و اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: طی چند هفته پیش رو بالغ بر هزار میلیارد ریال دیگر به صورت نقد به پروژه تزریق خواهیم کرد و کارگاه‌ها را فعال می‌کنیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: هشت هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و چهار هزار میلیارد ریال تا خرداد سال آینده برای عملیاتی شدن کامل این پروژه جذب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: راه آهن همدان-سنندج یکی از کلان‌پروژه‌هایی استان است که روی آن اصرار داریم و با فعال کردن کارگاه‌ها در یک بستر زمانی مشخص با جذب اعتبارات این پروژه را که نقش مهمی در توسعه استان دارد را اجرا و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی گفت: در حال حاضر پروژه ایستگاه‌ها فعال است و روند با دقت و سرعت جدی از سوی معاونت عمرانی استانداری دنبال می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: به شرط تأمین اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهوری به کردستان، تابستان سال آینده مردم کردستان صدای سوت قطار را خواهند شنید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا