شهرستان ها

تاخیر ۹ ماهه شورای ترافیک استان تهران در پاسخ به یک نامه

دماوند- نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت ۹ ماه هنوز شورای ترافیک استان تهران پاسخ نامه احداث کمربندی جنوبی دماوند را نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد رسولی‌نژاد امروز بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه مهم کمربندی گیلاوند برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف ملی دارد، که در بودجه سال ۱۴۰۲ این ردیف تکرار شده است.

وی با بیان این که دولت برای پروژه‌های جدید اعتبار مالی در نظر نگرفته است، گفت: به همین جهت، بودجه‌ای که برای احداث کمربندی منطقه گیلاوند پیش‌بینی شده، اندک است، از ابتدا ما به دنبال پیگیری اجرای پروژه از طریق قرارگاه خاتم الانبیا بودیم و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته بین قرارگاه و وزیر وقت راه و شهرسازی قراردادی امضا شد، که بر مبنای آن قرارگاه سه ماه فرصت داشت تا نظر خود را اعلام کند.

رسولی نژاد گفت: ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱، قرارگاه خاتم الانبیا طی نامه‌ای، شش راه‌حل برای احداث کمربندی منطقه گیلاوند در زمینه زیرگذر، روگذر و کنارگذر ارائه کرد و بعد از نامه قرارگاه، وزارت راه و شهرسازی یک ماه فرصت داشت که نظر خود را اعلام کند و این وزارتخانه در تاریخ ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۱، از شورای ترافیک استان تهران درخواست نظر می‌کند و امروز بعد از گذشت ۹ ماه از صدور نامه وزارت راه و شهرسازی، هنوز شورای ترافیک استان تهران پاسخ این نامه را نداده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلیل جاده کمربندی منطقه گیلاوند، مهم‌ترین پروژه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه است، معطل مانده است.

وی برخی اظهارنظرهای مطرح شده در خصوص احداث کمربندی منطقه گیلاوند توسط مسئولان استان تهران را نشان از عدم اطلاع مسؤولان فعلی دانست و گفت: مسؤولان فعلی استان تهران نمی‌دانستند که برای اجرای پروژه کمربندی منطقه گیلاوند از ابتدا قرار بود که عملیات آن را قرارگاه خاتم الانبیا اجرا کند، نمی‌دانستند که این پروژه ردیف ملی دارد و اعتبارات ملی کافی نیست، تنها کمربندی جنوبی دماوند قانونی و رسمی است و کمربندی شمالی هیچ ردیف اعتبارات ملی ندارد.

بر اساس این گزارش، سوم خردادماه سال جاری بود، که رضا طاهرخانی فرماندار دماوند در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان از معاون استاندار تهران خواست، که در نخستین نشست این شورا پروژه جاده کمربندی منطقه گیلاوند را مطرح و تصویب کند، تا این پروژه پس از سال‌ها کار خود را آغاز کند.‌

آگهی
دکمه بازگشت به بالا