شهرستان ها

تاریخ انقلاب را بدون تحریف به نسل جدید انتقال دهیم

همدان_مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: گذشته و تاریخ ده ساله اول انقلاب را بدون تحریف، اجبار و با صداقت برای نسل جدید بازگو کنیم.

سردار مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشور ما ۸ سال دفاع مقدس را تجربه کرده است و دانش آموزان بیشترین افرادی بودند که در جنگ حضور فعال داشتند تصریح کرد: این افراد با شناخت و بصیرت در دفاع مقدس شرکت کردند و بیش از ۳۳ هزار شهید دانش آموز در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: خانواده‌ها باید فارغ از خیلی مسائل حاضر، گذشته انقلاب و تاریخ ده ساله اول انقلاب را برای یک بار هم شده با صداقت، بدون تحریف، اجبار و روزهای سخت را برای نسل نوجوان و جوان بازگو کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در ادامه با بیان اینکه اتفاقات اخیر مشابه اتفاقات ۲۳ بهمن بعد از پیروزی انقلاب است خاطر نشان کرد: دشمن در آن روزها در برخی مناطق و به خصوص کردستان سعی داشت با تجزیه طلبی خیلی مسائل را به وجود بیاورد.

فرجی یادآور شد: در دهه اول انقلاب تمام مردم و دانش آموزان ورود پیدا کردند و ما هیچوقت فراموش نخواهیم کرد، انجمن‌های اسلامی و بسیج مدارس به شکل خوبی در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و اکنون انجمن‌های اسلامی و بسیج در مدارس به شکل دیگر وجود دارد.

وی تاکید کرد: اکنون دانش آموزان در گروه‌های جهادی مدارس در ایام تعطیلات، گرما و سرما با حضور در مناطق محروم مانند سیل پل دختر نقشی دوباره آفریدند.

فرجی در ادامه مطلب تشریح کرد: باید اجازه دهیم گذشته انقلاب در دهه‌های مختلف، هجمه‌های فرهنگی، تهاجم فرهنگی، تحمیل‌های دشمن مانند جنگ تحمیلی و توطئه های دشمن برای نسل جدید را کاملاً تشریح و مشخص کنیم که این نسل بدانند انقلاب ما با سختی‌های فراوان به دست آمده است.

وی اظهار کرد: دوران سختی انقلاب و نظام گذشته است و کشور ایران وارد مقطعی از انقلاب شده است که مطمئناً با پیشرفت‌هایی که داریم باعث می‌شود مردم آسایش و آرامش بهتری را تجربه کنند و دشمن دقیقاً متوجه این امر شده است و سعی دارد با تفرقه و هجمه وارد افکار جوانان ما شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین ادامه داد: ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایران بسیار بالا است و در جنگ تحمیلی این امر به وضوح دیده شده است و نمونه آن وجود فرماندهان کم سن است که سکان جنگ را در دست داشتند.

فرجی با بیان اینکه دشمن بخاطر، وجود جوانان ما دچار خطر شده است تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر به لایه‌های جدیدی که شاید ده سال بعد باید آن را پیدا می‌کردیم پی بردیم و این خود باعث خواهد شد این موانع و مشکلات را بهتر از دیروز حل کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در پایان افزود: همانگونه که می‌بینیم در بحث آبرسانی، گازرسانی و خیلی مسائل دیگر اگر باصداقت و صراحت بخواهیم سخن بگوییم در شرایط خوبی قرار داریم، اروپایی‌ها بخاطر سرما از ذغال سنگ استفاده می‌کنند اما در کشور ما در دورترین نقاط کشور وسیله گرمایشی گاز تأمین شده است و حتی برای نگهداری حیوانات و احشام از گاز استفاده می‌کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا