شهرستان ها

تاسیس مجمع خیرین خوابگاه‌ ساز و راه‌ اندازی نهضت خوابگاه‌ سازی

مدیرکل سازمان ‌های مردم ‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، ضمن تاکید بر مشارکت خیرین فرا استانی، از تاسیس مجمع خیرین خوابگاه‌ ساز و راه‌ اندازی نهضت خوابگاه‌ سازی در سطح کشور، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، محمدجواد حیدری‌ پور، مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت در سفر به لرستان و دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌ های انجام‌ شده در حوزه خیرین، گفت: تلاش ما این است که در استان ‌های کم‌ برخوردار، خیّرین فرا استانی و فراملی را به عنوان معین به یاری بطلبیم که این موضوع مهم، با نیازسنجی و اولویت ‌بندی در رفع نیازها به سرانجام خواهد رسید.

وی حضور خیرین سلامت را در این حوزه نماد مشارکت مردمی خواند و افزود: باید تقدیرهایی در شان و منزلت خیرین صورت گیرد و بدین منظور نیز آماده ‌ایم در تهران میزبانی چنین مراسمی را بر عهده گیریم.

مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت توجه مردم به حوزه سلامت را در دو سال اخیر بی نظیر عنوان و اظهار کرد: تمام ساختمان ‌های فرسوده در حال نوسازی است و برای ادامه این روند هر چقدر منابع پایدار جذب شود، موثرتر خواهد بود.

حیدری‌ پور ضمن تشریح برنامه های پیش روی این اداره کل، تصریح کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی و خیرین در راستای سیاست ‌های کلان نظام سلامت کشور از اولویت‌ های این حوزه به شمار می رود. یکی از کارهای بسیار مهمی که پس از تاسیس خیّرین اورژانس در نظر داریم، تاسیس مجمع خیرین خوابگاه‌ ساز و راه‌ اندازی نهضت خوابگاه ‌سازی در سطح کشور است.

اولویت ساخت و اتمام خوابگاه‌ های دانشجویی و متاهلی

دکتر بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این دیدار، پس از اولویت ‌بندی نیازهای دانشگاه به منظور جذب مشارکت خیرین، خاطرنشان کرد: اولویت ما ساخت و اتمام خوابگاه‌ های دانشجویی و متاهلی، احداث خانه‌ های بهداشت جدید و اتمام موارد در حال ساخت در مناطق محروم، توسعه فضای فیزیکی بیمارستانی و تجهیزات پزشکی است.

۱۰۰ پروژه در دست احداث است

در ادامه، دکتر فرهادی، ریس مجمع خیرین سلامت استان لرستان، با قدردانی از توجه وزارت بهداشت به خیرین سلامت، گفت: در جریان بیماری کرونا همگان شاهد بودند کمک خیرین در پیشبرد اهداف حوزه سلامت بسیار موثر بود.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان افزود: پروژه‌ های خوبی اتمام یافته و یا در حال فعالیت است و اگر جایی کمبودی وجود داشته، با رایزنی با وزارت بهداشت، اعتبارات لازم اختصاص یافته است. در حال حاضر ۱۰۰ پروژه در دست احداث است که اگر به اتمام برسند، لرستان تا سال ‌های متمادی در زیرساخت‌ های بهداشتی و درمانی مشکلی نخواهد داشت.

تاکید بر ظرفیت ‌های فرهنگی هر اقلیم

دکتر پیرانی، رییس اداره مسئولیت ‌پذیری اجتماعی نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ظرفیت ‌های فرهنگی هر اقلیم، خاطرنشان کرد: لرستان مورد غفلت واقع شده است که در این راستا آماده‌ ایم یاری رسان حوزه سلامت این استان باشیم.

حیدری ‌پور در ادامه این سفر، از خوابگاه فرسوده گلدیس خرم ‌آباد بازدید کرد؛ مقصد بعدی وی بازدید از بیمارستان آیت ‌الله بروجردی شهر بروجرد بود.

مسلم مرادی سرابی، فرماندار شهرستان بروجرد، در حاشیه این بازدید، بیان کرد: با وجود بیش از ۵۰۰ کارخانه و ۲۵هزار کارگر در بروجرد، ۴ بیمارستان موجود در این شهرستان جوابگوی نیازهای درمانی جمعیت ۴۰۰ هزار نفری بروجرد نیست. امیدواریم بیمارستان کوثر به زودی افتتاح و بخش مهمی از این مشکلات مرتفع شود.

مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیرین سلامت پس از بازدید از پروژه‌ های خیرساز و دیگر بیمارستان‌ های شهر بروجرد، با حضور در شهرستان ازنا، علاوه بر بازدید از بخش‌ های خیّرساز بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان، در آیین آغاز عملیات ساخت پایگاه سلامت بهورزان ازنا نیز شرکت کرد.

این پایگاه در زمینی به مساحت ۲۰۳ مترمربع و در سه طبقه توسط خیر سلامت، حاج غلامرضا درویشی، تقبل شده که مساحت هر طبقه آن ۱۳۰ تا ۱۵۰ متر مربع خواهد بود. پیش ‌بینی می‌ شود در فاز نخست، طبقه اول این پروژه با هزینه‌ ای بالغ بر ۱۰میلیارد ریال تا پایان سال آماده بهره‌ برداری شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا