شهرستان ها

تالاب «قره گل» در بوکان آبگیری و احیا شد

ارومیه – رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت:بارش های اسفند ماه و سیلابی شدن سیمینه رود جانی دوباره به تالاب قره گل در بوکان بخشید.

آوات بازیار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تالاب قره گل فصلی است و در برخی فصول سال خشک و بی آب می‌شود، افزود: بارش‌های اسفند ماه و سیلابی شدن سیمینه رود آبگیری و احیا تالاب قره گل در بوکان را موجب شد.

وی ادامه داد: با احیا و آبگیری تالاب قره گل در شهرستان بوکان ضمن خوشحالی مردم شاهد ورود پرندگان مهاجری به این شهرستان هستیم چنگر مرغابی کله سبز کاکایی صورتی خاکستری و پرستوی دریایی این روزها میهمان تالاب بوکان هستند.

بازیار گفت: اهالی روستا نیز خود پای کار بودند و با جمع آوری و تأمین هزینه ۱۶۵ میلیون تومانی اقدام به لایروبی مسیر حق آبه این تالاب از سیمنیه رود کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های احیا این تالاب ورود گردشگران برای تفریح از شهرهای اطراف و روستاهای همجوار است یک مزیت دیگر اینکه پرندگان زیادی مهاجرت و تخم گذاری و جوجه آوری می‌کنند.

انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی که در بهار میهمان این تالاب هستند و خوشحالی مردم و دوستداران محیط زیست را به همراه دارد.

تالاب قره گل به همراه سد شهید کاظمی و رودخانه سیمینه رود از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان و البته جاذبه‌ای طبیعی و چشم نواز برای میهمانان نوروزی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا